کد خبر 611456
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹

موج اول عملیات «حماسه بزرگ حلب» جیش الفتح برای شکستن محاصره حلب، که محور جنوبی و جنوب غربی آغاز شد، با هوشیاری ارتش سوریه و عناصر مقاومت، دفع شد و تلفات سنگینی روی دست تروریست‌ها ماند.

 به گزارش مشرق، «جیش الفتح» غروب دیروز یکشنبه اولین عملیات جدی و سنگین خود برای شکستن محاصره شهر حلب را انجام داد.

«عبدالله المُحیسنی»، جوان سعودی که مسئول شرعی جیش الفتح است، با دعوت عمومی از عناصر مسلح اطراف حلب که عضو گروهکهای مختلف هستند، موفق شد با وعده 72 حوری بهشتی، عده‌‌ای در حدود 3500 نفر را برای این عملیات فرابخواند.

جزئیات عملیات

عملیات با نام «حماسه بزرگ حلب» از عصر دوشنبه با اعزام 14 انتحاری سنگین آغاز شد. جیش الفتح منطقه عملیاتی را به طول 20 کیلومتر از مزارع ملاح تا مناطق غربی و جنوب غربی شهر حلب مانند منطقه الحکمة و حتی تا حومه جنوبی حلب مانند «خلصه» اعلام کرد.

14 انتحاری (شامل چندین خودرو و تانک انتحاری) در ابتدای عملیات به مواضع ارتش در «مدرسه الحکمة»، «الفیلات»، «الراشدین 4»، «الراشدین 5» حمله کردند.

نیروهای ارتش موفق شدند در ابتدای عملیات حمله دو خودروی انتحاری و یک تانک را خنثی کنند و حداقل 30 کشته و زخمی از ملیت‌های ترکستانی، ترکی و ازبکی و .. بگیرند که در بین آن ها 3 فرمانده میدانی بود.

همزمان تروریست‌ها اقدام به شلیک ده‌ها موشک و خمپاره علیه اهالی مناطق غربی شهر از جمله «حمدانیة، حلب جدیده و ..» کردند که در ابتدای حملات 11 تن از مردم کشته و دهها تن زخمی شدند. صدها تن از اهالی مناطق غربی حمدانیة و حلب جدید نیز از ترس حملات تروریست‌ها به مناطق شرقی تحت نفوذ جبهه مقاومت فراری شدند.

حمله با 3500 نیرو

طبق اطلاعات یک منبع میدانی در منطقه، تعداد نیروی عملیاتی جیش الفتح در حمله دیشب، حداقل 3500 تن برآورد شده است.

تروریست‌های حاضر در جنوب و جنوب غربی حلب بیشتر از عناصر تروریستی «جند الاقصی» بودند و در اطراف خان طومان و خلصه تلاش کردند خود را به جاده ارتباطی «الراموسة» برساننند. نیمه شب گذشته توانستند خود را به مدرسة «الحکمة» برسانند.

درگیری‌ها در این محور به مناطق «گردان پدافند هوایی» و ارتفاع «البازو» در منطقه کشیده شد. تروریست‌ها در این محور توسط ضد زره دهلاویه و موشک تاو دچار خسارت سنگینی شدند (6 تانک،17 خودروی زرهی و نفربر منهدم شد).

تلفات تروریست ها در این محوربیش از 120 تن جمله فرمانده کل عملیات تروریست‌ها در محور حومه جنوبی حلب زیر نظر گروهک تروریستی «احرارالشام» بنام «ابومحمد الساری» کشته شد. همچنین «شیخ ابی عثمان» فرمانده کل گروهک جیش الایمان، زیرشاخه احرار الشام نیز به همراه جانشینش «ابی شعیب» کشته شد.

علی رغم تلفات بالا، تروریست‌ها موفق شدند خود را به نزدیکی مناطق «منطقه مسکونی 1070، مدرسه منطقه الحکمة، ارتفاع الموته، گردان موشک، ارتفاع الجمعیات» برسانند که بر اثر عقب‌نشینی نیروهای راتش سوریه صورت گرفت.

همزمان نیروهای مقاومت حزب الله، عراق و مستشاران سپاه پاسداران، مقاومت نبل و الزهراء، به منطقه اعزام شدند و پیشروی تروریست ها را متوقف کردند و تروریست‌ها را در محیط مناطق ذکر شده زمینگیر کردند و اجازه وردو تروریست‌ها را به مناطق ندادند.

طبق اطلاعات رسیده، تروریست‌ها فقط در اطراف مدرسه الحکمة حداقل 50 کشته دادند. البته آنها با انتشار تصاویری از این منطقه اکنون مدعی هستند که این مدرسه را اشغال کرده‌اند اما اخبارشان کذب و برای تجدید روحیه است.

با مقاومت جانانه نیروهای جبهه مقاومت، تروریست‌ها اجازه نزدیک شدن به جاده مهم و حیاتی الراموسة را پیدا نکردند. هدف آنان قطع این جاده و راه امدادی ارتش سوریه در غرب حلب بود. اگر تروریست‌ها موفق میشدند این جاده را قطع کنند و خود را به العامریة برسانند، علاوه بر شکسته شدن محاصره حلب، بخشی از نیروهای ارتش و مقاومت در غرب حلب در محاصره قرار می‌گرفتند.

در مناطق شمالی در محیط مزارع ملاح، جمعیة الزهراء و ... نیروهای جبهه مقاومت بخوبی تواسنتند کنترل اوضاع را در اختیار بگیرند و تروریست‌ها را دفع کنند.

درگیری‌های سنگینی بصورت چند ساعته در اطراف «تل مصیبین» نیز اتفاق افتاد که توسط رزمندگان نبل و الزهرا موجود در منطقه بخوبی دفع گردید.

درگیری در حومه جنوبی و جنوب غربی حلب در مناطق ذکر شده همچنان ادامه دارد و همچنان مواضع تثبیت نشده است.

رسانه‌های وابسته به گروههای مسلح هرچند به شکست موج اول عملیات اعتراف مستقیم نکرده‌اند، اما چون می‌گویند «هنوز مرحله اصلی عملیات آغاز نشده است» بدین معناست که مرحله اول شکست خورده و آنها هنوز امیدوار به حملات بعدی هستند.

درگیری‌ها به صورت پراکنده ادامه دارد و باید منتظر ساعات آتی یا روزهای آتی شد. تروریست‌ها هر کاری بتوانند برای شکستن محاصره حلب انجام خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    جنوب غرب حلب از مدتها پیش تحت اشغال تروریستها در امده و خان طومان نقطه اوج ان بود و کل دستاورد محرم از دست رفت باید با حملات شدید هوایی و یاتزریق نیرو از پاکستان و یا عراق و یا افغانستان این کمبود جبران شود هر چه سریعتر و گرنه محاصره نیز شکسته و دستاورد محرم نیز از بین خواهد رفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس