کد خبر 611685
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰

«پوکمون‌گو»، جهانی دیجیتالی از موجودات را با جهان حقیقی ادغام می‌کند. کاربران می‌توانند این موجودات را از مناطق مختلف جمع‌آوری کرده و در نبردهای گروهی از آنها استفاده کنند.

به گزارش مشرق، در آینده‌ای نزدیک همه دارندگان موبایل‌های هوشمند بازی جدیدی به نام «پوکمون‌گو» را دانلود می‌کنند و جمع کردن پوکمون به یک حرفه شبانه‌روزی در سراسر جهان تبدیل می‌شود. اگر دیدید که فرزندان‌تان با موبایل از خانه خارج شدند یا کارمند اداره برای مدت کوتاهی از پشت میزش بلند شد یا دانشجو و دانش‌آموز از استاد اجازه خروج از کلاس را گرفت و یا پرستار برای لحظه‌ای بیمار خود را ترک کرد و... مطمئن باشید این افراد برای مدت زیادی، حداقل چند ساعت دیگر برنمی‌گردند؛ زیرا آنها در محل‌های مختلف به دنبال شکار پوکمون‌ها هستند و در آنجایی حاضر می‌شوند که پوکمون‌ها می‌گویند؛ جاهایی که ممکن است در طول عمرشان یک بار هم در آنجا حاضر نشده باشند.

 نبرد با موجودات خیالی در سراسر جهان افزون بر اینکه بازی مهیّجی است، امکان تبدیل شدن به یک معضل امنیتی و اجتماعی را دارد.
پوکمون‌گو یک بازی در سبک واقعیت افزوده است که شرکت آمریکایی نیانتیک در سال ۲۰۱۶ و در پلتفرم‌های آی‌اواس و اندروید منتشر کرده است. پوکمون‌گو یک بازی رایگان است که البته برای پیشرفت سریع‌تر در مراحل مختلف بازی می‌توان پول پرداخت کرد. این بازی ۶ ژوئیه ۲۰۱۶ (چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۵) روانه بازار شد.

 پوکمون‌گو با استفاده از گوگل‌مپ مناطق حرکت و سکونت موجودات خیالی پوکمون را نشان می‌دهد. این بازی، از اطلاعات منطقه جغرافیایی که در آن قرار دارید و قابلیت‌های دوربین تلفن همراه‌تان استفاده می‌کند تا موجوداتی را که «پوکمون» نامیده می‌شوند، روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه‌تان خلق کند. به این ترتیب مکان جغرافیایی که در آن هستید، به مکان بازی و رقابت پوکمون‌ها تبدیل می‌شود. هدف در این بازی آن است که تا جای امکان پوکمون‌های بیشتری را جمع کرد و سپس قدرت‌شان را افزایش داد.

شما در این بازی برای پیشرفت  و رسیدن به مراحل بالاتر، لازم است خانه را ترک کنید و به کوچه و خیابان بروید! در این بازی دوربین گوشی هوشمند در صفحه نمایش خود ترکیبی از دنیای واقعی و موجودات پوکمون را نشان می‌دهد و هدف اصلی در این بازی گرفتن هر چه بیشتر موجودات پوکمون است. هر چه بیشتر، امتیاز بیشتر! موجودات گوناگون در نقاط مختلف جغرافیای هستند، برای نمونه، پوکمون‌های آبزی در کنار دریا و رودخانه‌ها هستند، پس لازم است برای دستیابی به امتیاز بیشتر به نقاط مختلف بروید! همین عامل مشوقی است تا کاربران برای بازی کردن، خانه و شرکت را ترک کنند و به قسمت‌های مختلف شهر بروند!

در بازی «پوکمون‌گو» به شما گفته می‌شود که در نزدیکی شما پوکمون وجود دارد و باید به طور واقعی به آن سمت بروید و پوکمون را پیدا کنید. پوکمون‌ها برای همه افراد اطراف شما نمایش داده می‌شوند و ممکن است وقتی به دنبال یک پوکمون می‌روید، فردی زودتر از شما به پوکمون برسد و آن را سریع‌تر بگیرد. پس از جمع کردن پوکمون‌ها افراد به تیم‌های بزرگ‌تر ملحق می‌شوند که با تیم‌های دیگر (زرد، قرمز و آبی) می‌جنگند. پس از آن می‌توانید روی نقشه ببینید که جاهای مختلف را رنگ تیم شما تصرف کرده یا تیم دشمن در آنجا قرار دارد و می‌توانید به آن حمله کنید.

به راستی، آثار این بازی می‌تواند امنیت افراد و اماکن و مقامات را از بین ببرد. در ذیل به برخی از تبعات این بازی پرداخته‌ایم:

۱ـ کاربران در این بازی با کمک دستگاه (جی‌پی‌اس) و دوربین موبایل، به شکار موجودات خیالی می‌پردازند.
۲ـ تب این بازی آن‌قدر زیاد است که افراد کیلومترها برای یافتن پوکمون بعدی راه می‌روند. در بیشتر شهرهای آمریکا و اروپا و حالا در ژاپن و چین افرادی هستند که موبایل‌های‌شان را جلوی صورت‌شان گرفته‌اند و به دنبال شکار پوکمون هستند.
۳ـ بازی موبایلی پوکمون‌گو ابرجاسوس و ابزار بالقوه تروریستی است.
۴ـ افراد برای شکار پوکمون‌ها به مکان‌هایی قدم می‌گذارند که ممکن است دلیلی برای حضور در آن نداشته باشند. همچنین، با نشانه گرفتن دوربین تلفن همراه‌شان بر روی ساختمان‌ها و بناهای تاریخی، مشغول به انجام این بازی می‌شوند.
۵ـ این بازی، جهانی دیجیتالی از موجودات را با جهان حقیقی ادغام می‌کند. کاربران می‌توانند این موجودات را از مناطق مختلف جمع‌آوری کرده و در نبردهای گروهی از آنها استفاده کنند. پوکمون‌ها با هدایت تهیه‌کنندگان می‌توانند در مکان‌هایی مخفی شوند که مردم را به آن سمت‌ها بکشانند، مانند پنهان شدن پوکمون‌گو در کاخ رهبر کره‌شمالی.
۶ـ این بازیِ جنون‌آور بارها در آمریکا حادثه آفریده است.

شروط ایران برای این بازی عبارتند از: ۱ـ حتماً باید از فیلتر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بگذرد و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته باشد؛ ۲ـ سرور اصلی بازی باید در ایران قرار گیرد؛ ۳ـ نقاط تفریحی و مقاصد هدف‌گذاری شده در سراسر کشور برای تگ شدن در این بازی باید با هماهنگی و همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مشخص شود و ۴ـ نقاطی مانند مراکز نظامی و امنیتی نباید برای بازی معیّن شوند، چون از نظر موازین و قوانین کشور حضور کاربر در این مکان‌ها ممنوع است.
 
 
منبع:  صبح صادق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محسن ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    یه مدت با کلش الانم با پوکمون گو! خوب از مردم سواری میگیرن... کسی که قدر زمان رو ندونه قدر صاحب الزمان (عج) رو هم نمیدونه و بهش نمیرسه.
  • یک دردمند ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    خدا بخیر کنه مردم ما هم ملیت بیکار ، از فردا میوفتند به جون خیابونا و کوچه ها اون روز دوستم میگه نصف شب ساعت دو یکی درشونو زده که اجازه بده در رو باز کنه تا پوکمون رو بتونه بگیره!!! ما کجا داریم میریم واقعا؟!
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    عجب مغزهایی دارند این غربی ها اول فیس بوک را ساختند و که هر کس خودش تمامی اطلاعات خود و اطرافیانش را به راحتی برایشان آپلود میکرد ، و حالا هر انسان خود مشغول فیلم برداری از نقطه نقطه کشور خود می شود و ما کجاییم
  • محمود ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    هدف بازی کاملامعلومه مردم بادست خودشون اطلاعات مراکز حساسسشون ودر اختیار امریکا میزارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس