کد خبر 615964
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲

بررسی ها نشان داده تراکم اقلام مربوط به پوکمون ها در مناطق دارای اکثریت سفیدپوست بیش از تعداد آنها در مناطقی با اکثریت سیاه پوست است و به همین علت طراحان این بازی به نژادپرستی متهم شده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از یو اس ای تودی، تعدادی از محققان دانشگاه لاگوس در آمریکا که تنها نزدیک به 50 درصد از ساکنان آن را سفیدپوستان تشکیل می دهند با بررسی های خود بر روی بازی پوکمون گو به این نتیجه رسیده اند که تعداد PokéStops  و Gyms – اماکنی که کاربران این بازی کالاهای مجازی خود را از انها تهیه می کنند یا به نبرد یکدیگر می روند – در مناطق سفیدپوست نشین بیش از امکان سیاه پوست نشین است.
 
این امر محدود به شهری خاص نیست و به طور کلی به نظر می رسد طراحان این بازی بیشتر به تجهیز امکاناتی برای اجرای بازی مذکور در نقاط سفیدپوست نشین علاقه داشته اند تا اماکن سیاه پوست نشین.
 
بررسی مستقل دیگری که توسط The Urban Institute صورت گرفته موید این مطلب است. تاکنون مشخص شده که این رفتار تبعیض آمیز در شیکاگو و لس انجلس هم اعمال شده است. تحقیقات این موسسه در ایالت اوکلند ثابت می کند به طور متوسط 55 PokéStop در محلات دارای اکثریت سفیدپوست و تنها 19 PokéStop در محلات دارای اکثریت سیاه پوست وجود دارد.
 
همچنین الگوهای مشابهی در شهرهای دیترویت و میامی و همین طور محله های سیاه پوست نشین بروکلین و کویینز در نیویورک در مقایسه با محله های سفیدپوست نشین مانهاتان شناسایی شده است.
 
پژوهشگران می گویند ظاهرا نیانتیک سازنده بازی پوکمون گو از نقشه یک بازی واقعیت افزوده دیگر به نام اینگرس در این بازی استفاده کرده که بخش اعظم کاربران آن مردان علاقمند به فناوری بوده اند و با توجه به حضور اکثر این افراد در محلات تجاری و مرکزی ثروتمندنشین توزیع PokéStop ها هم به نفع آنها تمام شده است. شرکت سازنده بازی هنوز واکنشی در این زمینه از خود نشان نداده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس