سخنگوی وزارت ارشاد گفت: خیلی نمی‌توانیم در قضیه ماهواره برخوردهایی صرفا سلبی داشته باشیم اما درصدی که وزیر ارشاد در استفاده از ماهواره اعلام کرد نزدیک به واقعیت است ولی همچنان قانون قبل ساری و جاری است.

به گزارش مشرق، بیست و نهمین نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز دوشنبه 28 تیر در محل سالن شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

نوش آبادی در پاسخ به سوالی درباره ادامه دار شدن ولنگاری در حوزه کتاب و سیاسی خواندن، انتقاد از عدم ممیزی درست و همچنین واگذاری ممیزی به ناشران اظهار داشت: ولنگاری فقط محدود به حوزه فرهنگ کشور نمی‌شود بلکه مشمول همه بخشها و نهادهای دولتی و عمومی هم می شود بسیاری از موسسات و مجامع و موسسات و کانونها نهادها باید مراقبت کنند.

وی ادامه داد: توصیه رهبر انقلاب در مورد همه دستگاه‌هاست و ما هم در حوزه خودمان قطعا پاسخگوییم، هم مراقبت می‌کنیم تا به دلیل کم‌کاری آسیب نبینیم این مراقبت همیشه بوده است اما پس از تصمیم مکرر ایشان برای توجه حوزه فرهنگ ما نسبت به تولید محصولات دقت را بالا ببریم. شورای ممیزی ما تقویت شدند و انجابی که لازم بود بخشهای نظارتی را تقویت کردیم.

سخنگوی ارشاد گفت: در اجرا هم اگر بی دقتی و سهل انگاری باشد برخورد می‌شود ما اجازه ورود محصولات مسموم در فضای جامعه را نمی‌دهیم چرا که به بنیان‌های فکری دینی معنوی و خانواده لطمه می‌زند پس مراقبت خواهیم کرد. اجازه نمیدهیم افرادی برای رسیدن به منافع خود از فضای فرهنگی سواستفاده کنند.

نوش‌آبادی در عین حال گفت: اگر مجوزی به اثری مثلاً یک کتاب داده شده و بعداً مشخص شده که کتاب اشکال دارد، قطعاً بازبینی می‌شود و چنانچه مشخص شود که در بررسی و نظارت بر کتاب، در بعضی موارد بی‌دقتی‌هایی صورت گرفته، اثر اصلاح می‌شود و حتی ممکن است منجر به لغو مجوزش شود کما اینکه این اتفاق پیش از این هم صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد عدم پذیرش ناشران از ممیزی پس از انتشار، گفت: این موضوع از اوایل دولت یازدهم مطرح بود، ولی ناشران از آن استقبال نکردند، چون برای آنها ریسک بزرگی است که خودشان قانون ممیزی را اجرا کنند و شاید دور از انتظار آنها بوده که بخواهیم این کار را به آنها واگذار کنیم.

وی در ادامه پیرامون اظهار نظر اخیر وزیر ارشاد در مورد ماهواره و به کجا رسیدن این موضوع با توجه به اینکه وزارت ارشاد (دولت) لایحه قانونی شدن ماهواره را ارائه خواهد داد؟ هم پاسخ داد:

قانون استفاده از ماهواره مربوط به دو دهه قبل است اما امروز شرایط فناوری نوین و اطلاع رسانی حوزه رسانه بین الملل و با دیجیتالی شدن رسانه ها شاهد تحولاتی هستیم طبیعی است ما خیلی نمی‌توانیم برخوردهایی صرفا سلبی داشته باشیم اما واقع بینانه این است که درصدی که وزیر ارشاد در استفاده از ماهواره اعلام کرد نزدیک به واقعیت است ولی همچنان قانون قبل ساری و جاری است.

وی ادامه داد: این به معنای این است که همه مردم استفاده نامناسب از شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کنند. قانون ماهواره تغییری نکرده است اما اگر مسئولان ذی‌ربط به این نتیجه برسند که این مسئله مهم است که اکثر مردم از ماهواره استفاده می‌کنند، باید قانون اصلاح شود آن زمان نتیجه دیگری گرفته می‌شود. در این صورت، باید موضوع در قالب یک طرح یا لایحه در دستور کار قرار گیرد و دولت و مجلس به این حوزه ورود کنند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس