کد خبر 612017
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

دونالد ترامپ رقیب دموکرات خود در رقابتهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را شیطان خطاب کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در ادامه به کارگیری الفاظ نامتعارف خود علیه هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود را شیطان نامید.

ترامپ در سخنرانی خود در سالن ورزشی مدرسه‌ای در پنسیلوانیا و در انتقاد از حمایت برنی سندرز از کلینتون گفت: او (سندرز) با شیطان معامله کرد. او(کلینتون) شیطان است.

این اولین باری نیست که ترامپ با اظهارات عجیب و بعضا توهین‌های خود جنجال آفرین می‌شود. توهین ترامپ به یک خانواده مسلمان تازه‌ترین این موارد بود که با سیل انتقادات از سوی جمهوریخواهان و دموکراتها همراه شد.

جان مک کین، نامزد سابق جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آخرین هم حزبی وی بود که به انتقاد شدید از صحبتهای ترامپ علیه خانواده مسلمان یک ارتشی آمریکایی کشته شده در جنگ عراق پرداخت.

سخنرانی احساسی یک مسلمان در مجمع عمومی دموکراتها علیه دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه و متهم کردن وی به این موضوع که تا کنون هیچ فداکاری برای کشور آمریکا انجام نداده، با واکنش تند و البته جنجال‌برانگیز ترامپ مواجه شد.

ترامپ در واکنش به اظهارات خضر خان گفت که وی با ایجاد شغل فداکاری‌های بسیاری  برای کشورش انجام داده است. اما این تنها پاسخ ترامپ نبود و او به تمسخر همسر این شهروند مسلمان آمریکایی پرداخت که فرزند خود را در جنگ از دست داده بود و در سکوت کنار همسر خود ایستاده بود.

ترامپ در مصاحبه‌ای با ای بی سی دراین باره گفت: اگر به همسر او نگاه کنید، او آنجا ایستاده است. او حرفی برای گفتن نداشت.... شاید اجازه صحبت کردن نداشت. شما به من بگویید.

غزاله خان، همسر خضر خان روز جمعه اعلام کرد که وی به این دلیل هیچ صحبتی انجام نداد زیرا هنوز بر اندوه از دست دادن فرزند خود فائق نشده و هر زمان که به تصاویر فرزندش نگاه می‌کند اشک از چشمانش سرازیر می‌شود.

این اظهارات ترامپ از آن جهت برای وی گران تمام شده که طبق آخرین نظرسنجی‌ها محبوبیت وی تا 9 درصد به نسبت رقیب دموکرات خود کاهش یافته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس