کد خبر 610861
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

دفع حمله مزدوران سعودی به الجوف، موشک‌باران تروریست ها در باب المندب، ادامه حملات هوایی عربستان به مناطق مختلف یمن و هشدار فائو درباره بحران غذایی در یمن از جمله مهم‌ترین اخبار و تحولات اخیر این کشور است.

 به گزارش مشرق، «علی الحوثی»، یکی از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن اظهار داشت: ائتلاف سعودی همچنان نیرو و تجهیزات نظامی برای تروریست‌ها در جبهه‌های بین استان‌های مأرب و الجوف می‌فرستد با وجود اینکه تلاش‌های تکراری آنها برای پیشروی در جغرافیای یمن با کشته و زخمی شدن شمار زیادی در صفوف آنها همراه بوده است.

وی افزود: نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی حمله مزدوران سعودی برای پیشروی از سمت شهر «الحزم»، مرکز استان الجوف در شمال شرق یمن به سوی وادی العقبه را دفع کردند که با کشته و زخمی شدن بیش از شانزده تن از تروریست‌ها همراه بود.

در همین حال تجهیزات نظامی سنگین سعودی به حومه شهر خب و الشعف رسید.

الحوثی گفت: پیش از این، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی هشت موضع در وادی العقبه را که از سمت شمال شرقی مشرف به شهر الحزم است کاملا پاکسازی و ایمن کرده بودند.

فرمانده یمنی تصریح کرد: هواپیماهای سعودی نیز در 2 نوبت منطقه الساقیه بین شهرهای المصلوب و الغیل را بمباران کرده و سپس به طور گسترده در آسمان های المصلوب، المتون و الغیل به پرواز درآمدند.

الحوثی همچنین از درگیری‌های شدید بین ارتش و کمیته‌های انقلابی با گروه‌های تروریست همپیمان عربستان در شهر البیضاء از توابع المصلوب خبر داد.

در همین راستا بیست خودروی زرهی یا کامیون حامل سلاح تروریست‌ها به منطقه السعراء بین مأرب و الجوف در همجواری خب و الشعف رسیدند.

صبح دیروز چندین ساعت منطقه مزویه شهر المتون شاهد درگیری بود که در جریان آن نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یک خودروی زرهی تروریست‌ها را از کار انداختند و همزمان این گروه‌های ائتلاف سعودی خانه‌های شهروندان منطقه را هدف حملات توپخانه‌ای گرفتند.

تروریست‌ها در باب المندب موشک باران شدند

«حسین الحوثی»، یکی از فرماندهان کمیته‌های انقلابی یمن خبر داد: نیروهای یمنی محل تجمع تروریست‌ها در جنوب ذباب در استان تعز و نزدیک به تنگه باب المندب در جنوب غرب یمن را هدف گرفتند.

وی افزود: یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی با شلیک موشک‌های کاتیوشا محل تجمع مزدوران ائتلاف سعودی را در منطقه الحریقیه در جنوب ذباب را بمباران کردند.

الحوثی گفت: محل تجمع تروریست‌ها از قبل زیر نظر گرفته شده بود و از همین رو شمار زیادی از صفوف آنها در حمله مذکور کشته یا زخمی شدند.

از سوی دیگر در حمله هوایی عربستان به یکی از خانه‌های مردم در شهر «کشر» استان حجه یمن پنج عضو یک خانواده یمنی از جمله سه زن شهید و شش تن دیگر زخمی شدند.


همزمان هواپیماهای سعودی در آسمان مناطق مختلف استان حجه به پرواز درآمدند.

در همین حال، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) با بحرانی خواندن وضعیت غذایی در یمن ، خواستار کمک جامعه بین الملل برای حمایت از مردم و کشاورزان در این کشور شد.

فائو در گزارشی اعلام کرد: نزاع دراز مدت یمن که از هفده ماه پیش تاکنون آغاز شده موجب ناامنی شدید غذایی میلیون‌ها تن از مردم یمن شده و در مسیر تلاش‌های بین المللی برای رفع این قضیه کارشکنی می‌شود.

در این گزارش که به شورای امنیت ارسال شده آمده است قحطی و گرسنگی در یمن موجب تشدید خشونت و بی ثباتی بیش‌تر در این کشور می‌شود و نزاع دلیل اصلی قحطی است به گونه‌ای که همه قحطی زدگی‌ها در نقاط مختلف جهان در عصر حاضر با نزاع در ارتباط است.

بر اساس این گزارش درگیری‌ها بیش از پنجاه و شش میلیون نفر را در هفده کشور جهان به وضعیت بحران یا وضعیت اضطراری ناشی از ناامنی غذایی رسانده است.

یمن از حیث شمار شهروندانش که با ناامنی غذایی روبرو هستند در صدر این کشورها قرار دارد به گونه‌ای که 14 میلیون تن یعنی بیش از نیمی از مردم یمن در مرحله بحران یا مرحله اضطراری گرسنگی قرار دارند.

اما سوریه رتبه دوم این فهرست را داراست به گونه ای که هشت میلیون و هفتصد هزار نفر در این کشور یعنی 37 درصد جمعیت قبل از بحران آن به کمک های غذایی و معیشتی فوری نیاز دارند.

اما در سودان جنوبی نیزبه دلیل وخامت اوضاع امنیتی چهار میلیون و هشتصد هزار نفر یعنی 40 درصد از جمعیت این کشور به کمک های فوری نیاز دارند.

بر اساس این گزارش حدود نیمی از فقرای جهان در کشورهایی به سر می‌برند که با نزاع و خشونت درگیر است کما اینکه احتمال سوء تغذیه برای مردم این کشورها سه برابر بیش تر از کشورهای باثبات است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس