کد خبر 613702
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به پایان مذاکرات یمن در کویت بر حمایت مسکو از برگزاری دور جدید مذاکرات بین طرف های یمنی برای حل و فصل سیاسی مسائل این کشور از راه های مسالمت آمیز تاکید کرد.

 به گزارش مشرق، در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: مسکو مذاکرات یمن را که دور قبلی آن در کویت جریان داشت به دقت پیگیری می کند.

این بیانیه که شامگاه جمعه انتشار یافت، افزوده است: به رغم تلاش اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در گفت و گوهای حل بحران یمن که با حمایت روسیه و سایر کشورهای حامی حل و فصل سیاسی مسائل انجام گرفت، طرف های مذاکرات نتوانستند در مدت زمان 15 روزه تعیین شده به توافق دست یابند.

« مسکو همچنان بر این باور است که بحران در کشور دوست یمن می تواند از راه های مسالمت آمیز و سازش ملی با توجه به منافع تمامی نیروهای سیاسی حل و فصل شود.»

در ادامه بیانیه با اشاره به حمایت سفیران کشورهای گروه 18 (گروه حامی حل و فصل سیاسی بحران یمن) از جمله اعضای دائم شورای امنیت از مذاکرات صلح، تاکید شده است: روسیه در چارچوب گروهی و در سطح ملی برای رفع بی اعتمادی میان طرف های یمنی و دستیابی به توافق در چارچوب تصمیم های شورای امنیت سازمان ملل و نتایج کنفرانس سازش ملی این کشور تلاش خواهد کرد.

اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل در گفت وگوهای حل بحران یمن در کویت اعلام کرد: مذاکرات بین طرفین به حالت تعلیق در آمده است.

به گزارش رسانه ها، ولد الشیخ روز پنجشنبه با اعلام این خبر توضیح داد: شنبه (امروز) تعلیق مذاکرات بین دو طرف را رسما اعلام خواهد کرد تا هنگامی که دور بعدی از سر گرفته شود.

وی گفت: درحال برنامه ریزی برگزاری جلسه پایانی این دور از گفت وگوها در روز شنبه هستیم و بیانیه پایانی نیز برای روشن شدن نتایج بدست آمده درحال تدوین است.

نماینده ویژه سازمان ملل در گفت وگوهای حل بحران یمن بدون اشاره به مکان یا زمان آغاز دور مجدد گفت وگوها بر از سرگیری دور تازه مذاکرات تاکید کرد و افزود احتمال دارد کویت بار دیگر میزبان نشست شود.

براساس گزارش سازمان ملل درگیری ها در یمن از ماه مارس سال 2015 و حملات عربستان سعودی به مرگ شش هزار و 400 نفر منجر شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس