رئیس هیات مذاکره کننده جنبش مردمی انصارالله یمن در مذاکرات صلح در کویت تعیین سقف زمان دو هفته‌ای برای مذاکرات را «اتلاف وقت» دانست.

 به گزارش مشرق، محمد عبدالسلام، رئیس هیات انصارالله یمن در مذاکرات کویت و سخنگوی این جنبش در گفت‌وگو با روزنامه "الرای"،  تعیین سقف زمان دو هفته‌ای برای مذاکرات را "ائتلاف وقت" دانست و اظهار داشت، کویت و سازمان ملل می‌توانند هرچه می‌خواهند را تعیین کنند و اگر آنها تنها دو هفته را تعیین کرده‌اند ما به این امر احترام می‌گذاریم اما نظر ما این است که مذاکرات تمدید شود و البته این مساله را به کویت ابلاغ کرده‌ایم.

عبدالسلام از دیدار با مسئولان عربستانی جهت دستیابی به راه حلی برای بحران یمن و آنچه در مرزهای مشترک یمن و عربستان رخ می‌دهد ، استقبال کرد به ویژه اینکه پیش از این نیز دو طرف دیدارهایی داشته‌اند.

سخنگوی انصارالله، اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن را به عدم پایبندی به تعهداتش در مذاکرات متهم کرد و گفت: ولد شیخ احمد طرحی که بیشتر شبیه یک طرح نظامی و یا امنیتی است را ارائه داد و در ابعاد سیاسی هیچ حرف تازه یا سیاستی ندارد.

عبدالسلام افزود: هیات ریاض تلاش می‌کند به جهان این چنین القا کند که ما مخالف ابعاد نظامی و امنیتی مذاکراتیم تا بتوانیم اسلحه‌های خود را حفظ کنیم چرا که می‌داند این زبان حساس جامعه بین المللی است.

گفت‌وگوی روزنامه الرای با عبدالسلام حول موضوعات متعددی مانند تحولات اخیر در مذاکرات یمن، ادعاها درباره عدم پایبندی حوثی‌ها به توافق صورت گرفته و عدم احترام به منشورها و اصول بین‌المللی در مساله یمن، رویکرد انصارالله درباره دستیابی به راه حلی جامع، شلیک موشک‌های بالستیک به عربستان و دیگر ابعاد بحران اقتصادی که نهادهای مختلف یمن را هدف گرفته بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس