کد خبر 610660
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵

دادگاه مصر در ادامه صدور احکام اعدام علیه اعضای جماعت اخوان المسلمین، حکم اعدام ۷ نفر دیگر در رابطه با قضیه قتل یک افسر ارشد پلیس در استان الجیزه را به مفتی این کشور ارجاع داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه مصر امروز شنبه حکم اعدام 7 متهم در قضیه قتل یک افسر ارشد پلیس در استان الجیزه در سال 2013 را که چند هفته پس از کشتار هواداران محمد مرسی در دو میدان رابعه العدویه و النهضه رخ داد، به مفتی مصر ارجاع داد.

بر اساس این گزارش، سرلشگر «نبیل فراج» معاون مدیر امنیت الجیزه در تاریخ 19 سپتامبر سال 2013 در ابتدای یورش نیروهای امنیتی به شهر کرداسه واقع در الجیزه کشته شد.

نیروهای امنیتی مصر در تاریخ 14 آگوست سال 2013، تقریبا 6 هفته پس از عزل محمد مرسی نخستین رئیس جمهور منتخب ملت مصر، تجمع هوادران جماعت اخوان المسلمین در قاهره و الجیزه را سرکوب کردند که طی آن صدها نفر کشته شدند.

دادگاه جنایی الجیزه همچنین جلسه 24 سپتامبر را برای قرائت حکم 7 متهم مذکور پس از کسب نظر شرعی مفتی درباره اعدام آنها، تعیین کرد.

یک دایره دیگر دادگاه قاهره در آگوست سال 2014 طی حکمی 12 متهم این پرونده را به اعدام، 10 نفر را به حبس ابد و یک متهم را تبرئه کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس