کد خبر 609349
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۱

با گذشت یکسال و نیم از محاصره شهرهای شیعه نشین و محاصره شده "فوعه و کفریا" واقع در استان شمالی ادلب سوریه اوضاع انسانی و معیشتی بیش از 40 هزار نفر از ساکنین آنها در بدترین شرایط ممکن قرار دارد.

گروه جهان مشرق- با گذشت یکسال و نیم از محاصره شهرهای شیعه نشین و محاصره شده "فوعه و کفریا" واقع در استان شمالی ادلب سوریه اوضاع انسانی و معیشتی بیش از 40 هزار نفر از ساکنین آنها در بدترین شرایط ممکن قرار دارد. 

شیعیان فوعه و کفریا:هل من ناصر ینصرنا؟

بنابر این گزارش، کودکان شهرک‌های شیعه‌ نشین فوعه و کفریا در حاشیه شمال شرق استان ادلب به جای بازی‌های کودکانه تنها آرزوی داشتن نان و آب برای زنده ماندن و یک جفت کفش برای راه رفتن دارند. شیعیان این دو شهرک تبدیل به اسطوره‌های مقاومت، شرافت و مردانگی شده‌اند و مادران سوری سال‌های سال قصه رشادت و ایستادگی رزمندگان این دو شهرک را برای کودکان خود تعریف خواهند کرد. پیروزی‌های نیروهای ارتش سوریه و مقاومت مردمی در حومه‌های حلب سبب افزایش روحیه مردم کفریا و فوعه شده است و آنها در انتظار لحظه آزادی خود از محاصره تروریست‌ها هستند.

شیعیان فوعه و کفریا:هل من ناصر ینصرنا؟

طی یک سال و نیم گذشته هزاران نفر از مردم این دو شهرک شهید و زخمی شده‌اند و روزی نیست که گلوله بمب و خمپاره تکفیری‌ها بر سر مردم این دو منطقه ریخته‌ نشود. مردم در این مناطق غذایی برای خوردن، آبی برای نوشیدن و دارویی برای درمان بیماران و مجروحان خود ندارند و طبق گزارش منابع محلی کفریا و الفوعه در آستانه بحرانی هولناک و یک نسل کشی گسترده است. ارتباط مردم در این شهرک‌ها با دنیای خارج بطور کامل قطع شده است.

شیعیان فوعه و کفریا:هل من ناصر ینصرنا؟

در واقع هیچ راهی برای کمک رسانی وجود ندارد به جز کمک های بالگردها و هواپیماهای ارتش سوریه که برای دهها هزار شهروند کافی نیست. کودکان فوعه و کفریا همچنین از سوء‌تغذیه و مشکلات جسمانی به سبب نبود مواد غذایی لازم مانند شیرخشک و دارو و واکسن‌های دوره‌ای رنج می‌برند که این مشکلات سبب مبتلا شدن آنها به بیماری‌های شدید و حتی در برخی موارد به مرگ آنها منجر شده است. ‌این در حالی است که در برخی موارد پزشکان چاره‌ای جز قطع اعضای بدن بیماران مبتلا به سبب کمبود داروهای لازم و ضروری برای آنها نداشته‌اند.

شیعیان فوعه و کفریا:هل من ناصر ینصرنا؟

شهرک‌های فوعه و کفریا با جمعیتی حدود 40 هزار نفر، از یک سال و نیم پیش در محاصره شدید گروه‌های تروریستی تکفیری جیش الفتح و جبهة النصرة هستند که از حمایت‌های همه جانبه رژیم آل سعود و متحدانشان بهره می‌برند، هر چند دولت سوریه در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی به توافقی برای خارج کردن مجروحان از این دو شهرک و آتش بس در مقابل خروج تروریست‌های مجروح از شهر الزبدانی در حومه دمشق دست یافت،ولی گروه‌های تروریستی به این توافق پایبند نبودند و همچنان با خمپاره و موشک‌های ویرانگر شهرک‌های فوعه و کفریا را گلوله‌باران می‌کنند.

شیعیان فوعه و کفریا:هل من ناصر ینصرنا؟

شیعیان فوعه و کفریا:هل من ناصر ینصرنا؟

شیعیان فوعه و کفریا:هل من ناصر ینصرنا؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    ما چکار می توانیم بکنیم؟
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    برادران دینی شرمنده ایم.
  • نصرالله ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 0
    مشرق جان سلام . امکان داره بررسی وتحلیلی دررابطه با علت عدم حمله جنگنده های روسیه وسوریه به نیروهای محاصره کننده این دوشهر چیست ؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    برای آزادی این شیعیان حاضرم بجنگم
  • کاظم ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    0 0
    شرمنده برادران شیعه هستیم.خدا لعنت کنه ال سقوط رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس