کد خبر 609391
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، قصد ندارد نیروهای مستقر در پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه را به خارج از این کشور منتقل کند.

 به گزارش مشرق، به نقل از «آناتولی»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد ندارد در پی کودتا نافرجام در ترکیه در 15 ژوئیه، نیروهای مستقر در داخل پایگاه هوایی اینجرلیک را به پایگاه‌هایی در خارج از ترکیه منتقل کند.

«دبورا جیمز» فرمانده نیروهای هوایی آمریکا اعلام کرد «هیچ برنامه‌ای از این دست برای انتقال به خارج از اینجرلیک وجود ندارد.»

وی خاطرنشان کرد، مسئولان آمریکایی همچنان «اوضاع آنجا (در ترکیه) را از نزدیک رصد می‌کنند. تا الان (عصر سه‌شنبه) عملیات‌ها و ماموریت‌های ما همچنان ادامه دارد.»

پیش از این، پایگاه «آمریکن تینکر» در گزارشی درباره تاثیرات کودتای ناکام در ترکیه بر پایگاه هوایی اینجرلیک به ویژه حضور نیروهای آمریکایی، نوشت، از زمان کودتای نافرجام در ترکیه، نیروهای آمریکایی مستقر در اینجرلیک، عملا گروگان‌های آنکارا هستند.  فرمانده ترکیه‌ای پایگاه و دستیارانش بازداشت شده‌اند و پرسنل آمریکایی در پایگاه با محدودیت مواجه هستند.

آنکارا، سال گذشته میلادی به نیروهای آمریکایی اجازه داد از پایگاه اینجرلیک برای انجام عملیات نظامی خود علیه گروه تروریستی داعش در سوریه استفاده کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس