کد خبر 609389
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اعلام اینکه همگان می‌دانند برکناری رئیس‌جمهوری سوریه این کشور را به سرنوشت لیبی و عراق دچار می‌کند، عنوان کرد، آمریکا نیز دیگر از کناره‌گیری فوری «بشار اسد» سخن نمی‌گوید.

 به گزارش مشرق، «الکسی پورودافکین» نماینده دائم روسیه در ژنو اعلام کرد: مسکو معتقد است واشنگتن دیگر خواهان استعفای فوری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه نیست.

پورودافکین طی گفت‌وگویی با خبرگزاری روسی «اینترفاکس» گفت: «بله ما بدون شک درک می‌کنیم و می‌دانیم که ایالات متحده دیگر در مورد استعفای فوری بشار اسد سخن نمی‌گوید.»

نماینده روسیه در سازمان ملل در پاسخ به این سؤال که آیا مسکو شاهد تغییراتی در موضع آمریکا نسبت به بشار اسد بوده است، اینگونه پاسخ داد: «آمریکا تا حدودی موضع خود را در این زمینه تغییر داده است. موضع کنونی واشنگتن این است که دیگر اسد در سوریه آینده سیاسی ندارد، ولی در عین حال، دیگر خواستار استعفای فوری وی از قدرت نیست.»

طبق اعلام این دیپلمات روسی، بیانیه گروه معارضان ریاض در مورد ضرورت استعفای فوری اسد نتیجه معکوس داده است، و دیگر این موضع از تأیید هم‌پیمانان غربی و منطقه‌ای برخوردار نیست؛ زیرا همگی می‌دانند برکناری اسد، سوریه را با تکرار سناریو لیبی و عراق تهدید خواهد کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس