رهبر حکیم انقلاب، راهبرد اساسی دشمن را نفوذ ایادیشان برای تصمیم‎سازی و فراتر از آن نشستن در جایگاه تصمیم‎گیری کشور اعلام کردند و در عین حال مردم و مسئولان را به انقلابی ماندن و در میدان ماندن توصیه کردند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی در سرمقاله هفته نامه پنجره نوشت: عنایات الهی و امداد‎های غیبی، منطق والا و انسان‎ساز اسلامی، هدایت‎‎های خردمندانه مقام معظم رهبری، صبر و مقاومت مردمی در کنار میراث تمدنی، موقعیت ممتاز جغرافیایی، ذخایر بالای مادی و تجربه 37 سال مبارزه و رشد انقلاب به‎عنوان سرمایه‎‎های اختصاصی و عمومی ایران اسلامی قابلیتی منحصربه‌فرد را برای تحقق آرمان‎‎های انقلاب اسلامی فراهم کرده و طلیعه بسیار روشن و امید بخشی را فراروی ملت رشید ایران و همه مسلمانان و مستضعفان جهان قرار داده است.

در این مسیر با نگاهی گذرا می‎توان دریافت که راهبرد‎های مهم انقلاب اسلامی با محوریت ایران سرافراز در کشور، منطقه و جهان عبارتند از:

1.‌ توسعه ایمان و باور‎های اعتقادی، معرفت‌افزایی، بصیرت بخشی به خواص و عوام جامعه و بسط آزادی، گسترش عدالت، ارتقاء علم و دانش و حفظ استقلال کشور

2.‌ انسجام‌بخشی و وحدت‌آفرینی بر محور ولایت مطلقه فقیه و رهبری جامعه اسلامی در همه سطوح

3.‌ تهدیدزدایی و مصونیت‎سازی نظام اسلامی از طریق افزایش توانمندی داخلی، منطقه‎ای و جهانی

4.‌ جامعه‎سازی براساس مکتب حضرت امام (ره) و الگوسازی برای آن

5.‌ تغییر جغرافیای سیاسی جهان اسلام و تمدن‎سازی با گسترش بیداری اسلامی و تمکین به خواست قلبی ملت‎ها


 و در مقابل، مهم‎ترین راهبرد‎های استکبار جهانی و نظام سلطه به رهبری آمریکا عبارت است از:

1.‌ محدود‎یت ایجاد کردن در راه  پیشرفت ایران اسلامی و ممانعت از تشکیل جامعه اسلامی

2.‌ تضعیف خط مقاومت در جهان اسلام با مهار و محصورسازی انقلاب اسلامی

3.‌ نفوذ همه‌جانبه، رواج فساد و فرهنگ دنیاپرستی در جوامع اسلامی به‎ویژه بین مسئولان ایران عزیز با پیوستگی قدرت و ثروت

4.‌ متهم‌سازی، افزایش فشار اقتصادی، ناامنی و یاس‌آفرینی برای تسلیم‎سازی کارگزاران نظام اسلامی و مردم

5.‌ عادی‎سازی روابط ظالمانه با ایران اسلامی و تحمیل نقش‎پذیری در نظم نوین جهانی و نابود‎سازی انقلاب اسلامی


در این میان رهبر حکیم انقلاب، راهبرد اساسی دشمن را نفوذ ایادیشان برای تصمیم‎سازی و فراتر از آن نشستن در جایگاه تصمیم‎گیری کشور اعلام کردند و در عین حال مردم و مسئولان را به انقلابی ماندن و در میدان ماندن توصیه کردند تا ضمن تقویت راهبرد‎های جبهه انقلاب، راه ناکام کردن ضد‎ انقلاب مسدود شود.

متاسفانه پس از پایان جنگ تحمیلی، در اثر خطای راهبردی و ریل‎گذاری اشتباه به‎سوی دنیای مادی و با تقلید از مکاتب ماتریالیستی غربی، کشور گرفتار فرهنگ منحط اشرافی‌گری و تبعیض طبقاتی شد و خیانت به بیت‌المال برای افرادی معدود مباح شمرده شد و با شعار لزوم سیر کردن مدیران، دست خواص به جیب مردم رفت و ثروت‎‎های بادآورده روی هم انباشته شد.

حرکت شتابان در این مسیر مادی از یک‌سو و اهمال مسئولان از سوی دیگر منجر شد تا با پدیده فساد سیستمی در کشور مواجه شویم. فسادی که با قباحت مفسدان و با مسابقه خیانت در امانت آن‎ها همراه بود.

در این میان نقش قوه مجریه و به‎ویژه جنابعالی در مبارزه با فساد، خطیر و بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه مدت‌هاست که خیرخواهان نظام اسلامی و حضرتعالی، تذکراتی را درباره باند‎های سازمان‌یافته فساد در کشور که از قضا بخشی از آن در اطراف شما و در لباس افراد خیرخواه جلوه‌گری می‎کند، ارائه کرده‎اند اما تاکنون اثری از بررسی و برخورد با مدعیان این فساد‎ها یا عناصر معلوم و مخاطبان پیام آن‎ها رخ نداده است. به‎نظر باید با دقت به اطراف بنگرید و با اقدامی قاطعانه اوج تدبیر را به نمایش بگذارید و امید را به‎جامعه بازگردانید.

 به راستی ادعای حضور شرکت‎‎های وابسته به سرویس‎‎های جاسوسی، به‎ویژه مرتبط به روباه پیر، انگلیس، مورد بررسی قرار گرفت؟

آیا به اعتراضات کاملا علمی و منطقی متخصصین کشور در خصوص قرارداد‎های جدید نفتی فسادآلود و ناقض منافع ملی که در نهایت کتمان‌ کاری پیگیری می‎شود، پاسخی درخور و قانع‎کننده داده شد؟ و با فساد در قرارداد‎های نفتی و گازی گذشته برخورد شد؟

در ارتباط با سوء‎استفاده‎ها از واگذاری‎‎های به‎اصطلاح قانونی، پورسانت‎ها و دلالی‎ها، رانت‎‎های اطلاعاتی و ارتباطی، مجوز‎های غیرقانونی، دزدی آشکار با دریافت تسهیلات بانکی و اعمال نظر در ممانعت از دریافت معوقات بانکی و بدهکاری‎‎های مالیاتی، رواج قاچاق و سوء‎استفاده‎‎های موجود اقدامی صورت گرفت؟


آقای رئیس‎جمهور!

پدیده غارت نوین فیش‎‎های حقوقی غیرمنصفانه و برداشت‎‎های ظالمانه از بیت‌المال و به‎تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، گناه بزرگ و خائنانه‎ای را که توسط اقلیتی سودجو سبب بی‎آبرویی نظام اسلامی و بی‎اعتمادی مردم شده است، چگونه ریشه‌یابی و ریشه‌کن خواهید کرد؟

با سرمستی اشرافی‌گری و ریشه‎‎های آن در قالب زندگی‎‎های مسرفانه، رقابت‎‎های تجمل‌گرایانه و نگاه طعمه‌وار به اریکه خدمت‌گذاری چگونه برخورد خواهد شد؟

این دست سوالات را باید پاسخ گفت و با درایت با فرهنگ اشرافی‌گری و قدرت‌طلبی به مبارزه پرداخت و با تنبیه قاطعانه مجرمان ضمن بازگرداندن حقوق مردم درس عبرتی برای دیگران فراهم کرد.

جامعه بی‎صبرانه منتظر اقدامات انقلابی همه مسئولان در برخورد با سیاهی‎ها و خیانت‌هاست و با توجه به نقش ممتاز حضرتعالی انتظار بیشتری را نیز از شما خواهد داشت، آن‎چنان‎که تا‎کنون بیان کرده‌اید عمل کنید و به چشم انتظاری و نگرانی‎ها پایان دهید تا راه برای رسیدن به قله‎‎های افتخار فرارو هموار شود و در سایه برخورد با فساد و موانع در هر لباس و منصبی زمینه پیشرفت معنوی و مادی جامعه اسلامی مهیا شود.

همان‌گونه که اشاره شد، این مفسده‎ها نه‌تنها سنخیتی با راهبرد‎های نظام اسلامی ندارد بلکه هموار‎کننده و در مسیر تقویت راهبرد‎های دشمن است.

 
جناب آقای روحانی!

انتظار مردم از شما به‎عنوان حافظ و پاسدار قانون اساسی، برخورد با سرپنجه‎‎های فساد در داخل کشور است و مسلما چنان‌چه عزم و اراده‎ای در این مسیر دیده شود، همه مردم و دلسوزان کشور و نظام به یاریتان خواهند شتافت و در غیر این‌صورت منجر به بی‎اعتمادی ملت خواهد شد که حداقل نتیجه آن محرومیت از توفیق خدمت به مردم خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس