نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به بایدها و نبایدها در اقتصاد مقاومتی گفت: باید سرمایه‌های کشور و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود و همچنین شفافیت در اقتصاد به وجود آید.

به گزارش مشرق، صبح امروز (سه شنبه 29 تیر) نشست خبری «وصله ناجور» با موضوع مطالبه مردمی پیرامون شفافیت در اقتصاد با حضور علیرضا زاکانی، محمدسلیمانی، حجت‌الله عبدالملکی، احمد امیرآبادی فراهانی برگزار شد.

در این نشست محمدسلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به نامگذاری سال با نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کرد: بحث اقتصاد بسیار مهم است. در چند سال گذشته مقام معظم رهبری شعار سال را اقتصادی انتخاب کرده‌اند که این امر نشان می‌دهد راهکار اصلی حل مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است.

وی درباره بایدها و نبایدها در اقتصاد مقاومتی، افزود: بایدها یعنی تکیه بر تولید داخلی، هدایت سرمایه‌های کشور و نقدینگی به سمت تولید است به طوری که تولیدکننده اصلی سود ببرد و کارآفرینی ایجاد شود. همچنین از فروش نفت خام جلوگیری و به کالاهای دارای ارزش افزوده تبدیل شود.

سلیمانی درباره نبایدها در حوزه اقتصاد مقاومتی، افزود: در حوزه نبایدها باید شفافیت در اقتصاد باشد. بانکها باید تمام تراکنشهای مالی را در سطح کلان رصد کنند. لذا نیازمندیم یک زیرساخت به نام نظام جامع اطلاعات بانکی تشکیل شود.

وی در ادامه به دلایل رانت‌خواری و ریخت و پاش در کشور اشاره کرد و گفت: کشور در حال توسعه و پیشرفت است از این رو باید مراقب بود تا ریخت و پاش یا رانت‌خواری صورت نگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در ادامه خطاب به مسئولین کشوری بیان کرد: در فرآیند اقتصاد مقاومتی مسئولیت و بیت‌المال نباید به صورت یک طعمه در نظر گرفته شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    مسئولین: چشم انشالله ازین به بعد درست میشه انشالله و من الله توفیق
  • احمد ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    نوسترآداموس پیشگویی کرده است که ایران در اقتصاد بیمار که همانا فساد اقتصادی است در معرض خطر قرار خواهد گرفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس