کد خبر 608431
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵

پلیس شهر مونیخ اعلام کرد که یک نوجوان ۱۶ ساله را که از دوستان عامل کشتارمونیخ بوده به اتهام آگاهی از تصمیم دوست خود و احتمال همدستی با وی دستگیر کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، پلیس شهر مونیخ یکی از دوستان عامل حمله مسلحانه شهر مونیخ را که طی آن9  نفر کشته شدند به عنوان همدست احتمالی وی دستگیر کرد.

یک سخنگوی پلیس اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که این دوست 16 ساله عامل کشتار مونیخ از این تصمیم دوستش آگاهی داشته است. ما می خواهیم در این باره شفاف سازی کنیم که آیا وی از این برنامه خبر داشته است. این اتهام به وی وارد است که از این جنایت آگاهی داشته و اطلاع رسانی نکرده است.

ظاهرا این دوست 16 ساله عامل کشتار مونیخ روز جمعه و بلافاصله بعد از این فاجعه به پلیس خبر داده بود چرا که فرد ضارب را می شناخته است. به گفته پلیس وی درباره رابطه اش با مجرم مورد بازجویی قرار گرفته است. محققان تناقضاتی را در اظهارات این 16 ساله کشف کردند. بنابراین یک گروه ویژه روز گذشته این جوان را در آپارتمان محل اقامتش در مونیخ دستگیر کردند.

پلیس آلمان درباره جنایات تقلیدی بیشتر هشدار داده است.

پلیس آلمان اطلاعاتی جدید در باره علت حمله فرد مهاجم در تیراندازی مونیخ به دست آورده است. بر مبنای اطلاعات رئیس پلیس امور جزایی ایالت بایرن آلمان، این مهاجم 18 ساله مقدمات کشتار را از یک سال قبل برنامه‌ریزی کرده بود.

مهاجم 18 ساله شهر مونیخ  ظاهرا  سال گذشته سفری به شهر وینندن در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان داشته است. در این شهر در سال 2009 میلادی یک مهاجم 17 ساله در دبیرستانی 12 نفر را کشت و به هنگام فرار سه رهگذر و خود را نیز از پای درآورد.  ظاهرا مهاجم مونیخ عکس‌های فراوانی از محل  این حادثه گرفته بود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس