کد خبر 608319
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

علمای بحرین موج سرگوبگری جدید رژیم بحرین علیه علمای دینی، فعالان مدنی و حقوق بشری و شهروندان این کشور را محکوم و تاکید کردند: سرکوب در برابر ملت استوار، مقاوم و صبور بحرین راه به جایی نمی‌برد.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی الاباء، در بیانیه علمای بحرین آمده است: مسئولان امنیتی این روزها برنامه گسترده احضار و بازداشت علمای دینی شیعه و نیز جوانان مومن را دنبال می کنند.

این بیانیه افزود: این اقدام رژیم بحرین برای تلاش جهت شکستن عزم و اراده کسانی است که مقابل خانه آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز شیعه بحرین گردهم آمده اند. این اقدام همچنین برای ترساندن و مرعوب کردن مردم صورت می گیرد.

علمای بحرین تاکید کرد: ملت بحرین مسئله عادلانه ای دارد و همه اقشار مردم و در صدر آنها علما در صف واحدی برای دفاع از دین، مقدسات، چهره های سرشناس و حقوق دینی و سیاسی عادلانه خود قرار دارند و  این اقدامات سرکوبگرانه و ظالمانه نه تنها نخواهد توانست خللی در عزم آنها وارد کند بلکه باعث تداوم حضور ملت صبور، پایدار، مقاوم، جانفشان در صحنه و حمایت از آنها خواهد شد که به پیروزی اطمینان دارند.

این بیانیه تاکید کرد: در مقابل، مسئولان بحرینی با اقدامات سرکوبگرانه و ظلم علیه ملت خود، روز به روز اعتبار خود را از دست می دهند و ماهیت طائفه ای آنها برملا می شود و در چارچوب کشورهای ناقض حقوق بشر و عقب مانده سیاسی قرار می گیرند.

تداوم بازداشت علمای دینی

همزمان نیروهای رژیم بحرین به تشدید طائفه گری در چارچوب پروژه همه جانبه اقدام علیه شیعیان این کشور ادامه می دهد ؛ به گونه ای که سه عالم دینی روز یکشنبه بازداشت شدند.

نیروهای رژیم بحرین شیخ جاسم الخیاط رئیس هیئت داوری جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و یاسین الموسوی و شیخ عبدالعزیز الخضران را بازداشت کردند. رژیم بحرین چندی پیش جمعیت وفاق را منحل کرد.

شماری از شهروندان بحرینی نیز بازداشت شدند که بیشتر آنها از منطقه الدراز بودند. این منطقه از 35 روز پیش شاهد اعتراض و تحصن در مخالفت با اقدام علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی بارز شیعه بحرینی است. رژیم بحرین اخیرا آیه الله عیسی قاسم را سلب تابعیت کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس