کد خبر 605093
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱

معارض سرشناس سوری در پی تشدید محاصره حلب توسط ارتش سوریه، اظهار داشت: آمریکا توان ایستادگی در مقابل روسیه را ندارد.

 به گزارش مشرق، به نقل از «رویترز»، در حالی‌که نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه محاصره شهر «حلب» را تنگ‌تر کرده‌اند، مذاکره کننده برجسته جناح معارضان سوری، روز یکشنبه اظهار داشت: آمریکا توان مقابله با روسیه، که مرتکب «جنایات جنگی» در سوریه می‌شود را ندارد.

«بسمه قضمائی» عضو کمیته عالی مذاکره کننده طی کنفرانسی خبری گفت: «آنچه که ما آن را نداریم واکنش جدی به رفتار روسیه در نبرد است. روسیه یک چیز می‌گوید و در عمل کار دیگری انجام می‌دهد.»

وی افزود: به نظر می‌رسد، شانس دور جدید مذاکرات صلح بسیار دور از دسترس است؛ چرا که روسیه، به رغم ادعاهای مستمر درباره آمادگی‌اش برای اقدام جهت صلح در سوریه، همچنان به حملات هوایی خود ادامه می‌دهد.

سازمان ملل متحد اعلام کرده بود، رایزنی‌های «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه ممکن است موجب تفاهم بر سر دو مانع عمده در روند ازسرگیری مذاکرات صلح سوریه شود. طرفین باید بر سر توقف بمباران کورکورانه و تعیین فرمولی برای یک گذار سیاسی به توافق برسند.

ولی کری در حالی به سفر خود به مسکو پایان داد، که گفته است با وجود دستیابی به تفاهم مشترک درباره گام‌های لازم برای رسیدن به یک فرآیند صلح، برای برداشتن گام‌های عملی باید کارهای زیادی انجام شود.

بسمه قضمانی در ادامه گفت: « آنچه ما نیاز داریم این است که روسیه بار دیگر تأکید کند که به فرآیند سیاسی اهتمام دارد ولی ما چنین چیزی نمی‌بینیم.»

این معارض سوری اضافه کرد «این همان فرصتی است که ما انتظار داریم آمریکایی‌ها واکنش قوی‌تری داشته باشند. از همان لحظه‌ای که کری در مسکو بود و در حال بحث در مورد ترتیبات امنیتی و هدف قرار دادن گروه های تروریستی بود، روسیه به طور کامل در عملیات حلب مشارکت می‌کرد.»

وی از آمریکا و همپیمانان اروپایی و منطقه‌ای آن خواست گام‌های موثر و قدرتمندی برای مقابله با روسیه بردارند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    دارد ولی بدست روسیه دارد مخالفان اسلامگرا را سرکوب میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس