کد خبر 607612
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸

وزارت مهاجرت عراق روز شنبه اعلام کرد، در ادامه موج فرار خانواده های عراقی از مناطق تحت کنترل داعش در شرقاط و قیاره، 815 خانواده دیگر به بیجی گریختند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه مرکزی خبر عراق، مهند صالح عبد الرحیم مدیر بخش استان های شمالی وزارت مهاجرت عراق افزود: این خانواده ها در مرکز خانواده های پناهجو در شهرستان بیجی اسکان داده شده اند.

وی گفت: با ورود این پناهجویان به بیجی شمار خانواده هایی که از مناطق تحت کنترل داعش در استان صلاح الدین گریخته اند تعداد این پناهجویان به چهار هزار و 902 نفر رسیده است.

ارتش عراق، از یک ماه پیش همزمان با عملیات آزادسازی فلوجه، سلسله عملیاتی را در شمال عراق و در استان صلاح الدین آغاز کرده که تاکنون توانسته است دهها روستا و بخش های مهم از جنوب موصل را از کنترل نیروهای گروه تروریستی داعش آزاد کند.

در همین حال منابع خبری امروز (شنبه) گزارش دادند، در پی وقوع انفجار بمبی در میان پناهجویان عراقی در شرقاط واقع در شمال استان صلاح الدین 6 نفر کشته و هشت نفر زخمی شدند.

نیروهای عراقی طی ماه های گذشته موفق شده اند، مناطقی را در شمال و غرب عراق از جمله، رمادی، هیت، فلوجه و همچنین مناطقی در شمال استان صلاح الدین را از عناصر گروهک تروریستی داعش پاکسازی کرده اند.
 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس