کد خبر 631733
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

کارشناسان هشدار داده‌اند که شمار پناهجویانی که امسال قصد دارند از راه‌های معمول و غیر معمول برای ورود به اروپا استفاده کنند تا 890 هزار نفر هم می‌رسد.

به گزارش مشرق، حدود 330 هزار نفر در تلاشند تا در سال جاری از راه‌های معمول و به طور خاص از راه دریای مدیترانه و با قایق وارد اروپا شوند. این در حالی است که انتظار می‌رود که تعداد بیشتری هم در راه ورود به اروپا باشند که بیشتر آنها تمایل دارند وارد انگلیس شوند.

بنابر گزارش دیلی‌میل، تحقیقات نشان می‌دهند که شمار افرادی که از راه‌های غیر معمول برای سفر استفاده می‌کنند، رو به افزایش است و در مجموع تعداد پناهجویانی که راهی اروپا می‌شوند تا 890 هزار تن هم برآورد شده است. «مارتین کوبلر» رئیس ماموریت سازمان ملل برای رسیدگی به این امور گفت که تنها راه این است که با گروه تروریتی داعش مقابله شود.

این در حالی است که شمار افرادی که وارد اروپا می‌شوند کاهش یافته است اما تعداد آنهایی که از مسیرهای مخفی به اروپا می‌آیند نه تنها کمتر نشده بلکه رو به افزایش است. نظارت بر این مسیرها بسیار دشوار است و افرادی که از چنین راه‌هایی برای ورود به اروپا استفاده می‌کنند، خطرهای بیشتری را به جان می‌خرند.

فقط در سواحل لیبی، دست‌کم 235 هزار پناهجو منتظرند تا بتوانند از راه دریای مدیترانه وارد اروپا شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس