کد خبر 606463
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲

بیش از 100 نفر از تولیدکنندگان محصولات پی وی سی، دقایقی قبل با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراضی در مقابل ساختمان وزارت صنعت حضور پیدا کردند.

به گزارش مشرق، پیش از ظهر امروز بیش از یکصد نفر از مدیران کارخانجات وابسته به تعاونی پی وی سی ایران با در دست داشتن پلاکارهای اعتراضی به آنچه که عدم توزیع مواد اولیه توسط مجتمع های پتروشیمی بالادستی در بورس کالا عنوان شده، در مقابل وزارت صنعت ، معدن تجارت حضور پیدا کردند.

حاضران در این تجمع پلاکاردهایی با مضامین «اعتراض مدیران کارخانجات تولیدی صنایع پایین دستی پتروشیمی در مورد عدم توزیع مواد اولیه توسط مجتمع های پتروشیمی » و «کارشکنی در اقتصاد مقاومتی با ایجاد اخلال در مواد اولیه کارخانه‌های تولیدی محصولات پی وی سی» در دست داشتند.

محمد حسن خرازی ، مدیر عامل تعاونی پی وی سی ایران در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: موضوع این تجمع اعتراض صاحبان واحدهای تولیدی به نحوه توزیع مواد پتروشیمی و نحوه نظارت وزارت صنعت بر این فرایند است که باعث شده فعالان تعاونی و شرکت های متوسط و کوچک نتوانند در بورس کالا به تقاضای خود دست یابند.


وی افزود: امروز عده ای از مدیران این شرکت ها برای یافتن راهکار و مانع شدن از تعطیلی بیشتر کارخانجات به وزارت صنعت رفته‌اند، تا از این وزارتخانه به عنوان متولی عرضه خواستار رفع مشکل عدم عرضه مواد پتروشیمیایی از سوی شرکت‌های پتروشیمی بالادستی در بورس کالا شده است.

به گفته خرازی سیاست گذاری‌ها در زمینه توزیع مواد پتروشیمیایی تا کنون غلط بوده و باعث تعطیل شده کارخانجات و در نتیجه افزایش بیکاری شده است که در تضاد با چارچوب های اقتصاد مقاومتی است.


وی گفت: هم اکنون برنامه‌ریزی‌ها منطبق بر رفتار و عملکرد دلال هایی است که همزمان با کاهش عرضه و افزایش قیمت ها از طریق سامانه بهین یاب به کد های معاملاتی دست یافته‌اند که از رانت بادآورده و معاف از مالیات بر ارزش افزوده برخوردار هستند.

خزاری درباره مذاکره این فعالان صنعتی با متولیان وزارت صنعت در روز جاری گفت: با حضور نمایندگانی از معترضان از سوی مسئول دفتر وزیر صنعت وعده داده شد که این مشکل با هماهنگی چند حوزه و متولی مختلف برطرف می شود.
 
تجمع اعتراضی مقابل وزارت صنعت +عکس

 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اکبر از تبریز ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
    0 0
    مشکلات بیکاری و اقتصادی داره جامعه و کشور رو نابود میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس