مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری از سپرده گذاری منابع این صندوق برای تسهیلات دهی بیشتر به تعاونی در بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت:در چهار ماهه ابتدای سال ۹۵ مصوبات صدور ضمانت‌نامه‌های صندوق از مرز۱۰۰۰ میلیارد ریال گذشته است.

به گزارش مشرق، مهدی حسین نژاد از رشد فعالیت های صندوق نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت:در چهار ماهه ابتدای سال 94 حدود 85 میلیارد تومان مصوبات صدور ضمانت‌های صندوق بود که این رمق امسال به بیش از 105 میلیارد تومانل رسیده است.

 حسین نژاد در بیان عملکرد صندوق گفت: با وجود رکود اقتصادی اما شاهد رشد 28درصدی در صندوق بودیم. میزان ضمانت‌نامه های صادره در سال گذشته 48 میلیارد تومان بوده است که امسال 62 میلیارد تومان شده است و حدود 22درصد رشد را تجربه کرده است. 

 مدیر عامل صندوق  ضمانت سرمایه گذاری بیان کرد:میزان مصوبه بیش از 600 میلیارد ریال ضمانت نامه برای شرکت ها و اتحادیه های تعاونی در قالب تأمین بخشی از وثایق مورد نیاز آن ها در شبکه بانکی و نیز ضمانت نامه معاملات جهت تأمین مواد اولیه بخش تعاون بوده است.برآورد ما این است که تا پایان سال شاهد رشد 50درصدی باشیم.

حسین نژاد در پاسخ به اینکه راهکاری برای دریافت تسهیلات آسان‌تر برای تعاونی‌ها دارید افزود: در راستای تفاهم نامه صندوق ضمانت تعاون مقرر شده است که پرداخت تسهیلات با دو درصد ارزان تر به تعاونی‌ها پرداخت شود.

مدیر عامل صندوق  ضمانت سرمایه گذاری بیان کرد: این تفاهمنامه در خراسان رضوی، قشم و استان البرز بوده است و قصد داریم گسترش دهیم.

 وی ادامه داد: تفاهم نامه دیگر برای رشد تعاون به صورت سه جانبه است. معاونت تعاون وزارت کار مسئولیت توانمندسازی تعاونی‌ها را بر عهده دارد، صندوق ضمانت تعاون به ضمانت‌های آنها را انجام می‌دهد و همچنین بخشی از منابع را در بانک متمرکز کنیم تا قدرت وام دهی بانک توسعه تعاون افزایش یابدو بانک نیز تسهیلات ارزان تری را در اختیار تعاونی‌ها قرار می دهد.این طرح به زودی انجام می شود. برآورد این است که تا 300میلیارد تومان این تفاهم نامه بتواند برای شرکت های تعاونی کارآیی داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس