کد خبر 606305
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

نتانیاهو در دهمین سالگرد جنگ 33 روزه لبنان گفت که اسرائیل هرگونه حمله احتمالی از سوی حزب الله را به شدت پاسخ خواهد داد. این درحالی است که بسیاری از مسئولان تل‌آویو معتقدند جنگ لبنان برای اسرائیل ناکامی‌ و شکست‌ بود.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری المیادین لبنان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی که به مناسبت دهمین سالگرد جنگ 33 روزه لبنان (ژوئیه 2006) داشت، گفت: در صورتی که حزب‌الله به اسرائیل حمله کند پاسخی شدید دریافت  خواهد کرد.

نتانیاهو در ادامه با این ادعا که حزب الله به کمک ایران، لبنان را به انبار بزرگ اسلحه تبدیل کرده، گفت: جنگ دوم لبنان اسرائیل را مجبور کرد به شکلی جدی به بازنگری در سیاست‌های نظامی خود بپردازد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این سخنرانی مدعی شد جنگ ژوئیه 2006 "جنگی میان یک تشکیلات تروریستی تندرو دارای یک باور اسلامی متعصبانه و اسرائیل دموکرات و آزاد" بوده است!

وی افزود: ما در نبردی جهانی هستیم و کاملا از تهدیداتی که با آنها مواجه هستیم آگاهیم و برای همه آنها خود را آماده کرده‌ایم.

نتانیاهو گفت: اگر آرامش و صلح حفظ شود آنهایی که در مقابل ما ایستاده‌اند نیز از این آرامش برخوردار خواهند شد اما اگر ما مجبور شویم به حمله‌ای پاسخ دهیم، پاسخ ما بسیار قوی خواهد بود و هر کسی که فکر می‌کند در اینجا با لانه عنکبوت مواجه خواهد شد اشتباه می‌کند، یقینا اینجا خود را در برابر مشتی آهنین و دیواری آهنین خواهد یافت.

همچنین نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم هرگز نخواهد پذیرفت که ایران جبهه‌ای را در جولان علیه اسرائیل بگشاید.

باوجود رجزخوانی‌های نتانیاهو، اسحاق هرتزوگ، رئیس اپوزیسیون اسرائیل در کنست درباره جنگ 33 روزه نظری متفاوت دارد و می‌گوید: جنگ دوم لبنان ناکامی‌های قدیم و جدید را آشکار کرد.

وی افزود: جبهه داخلی جبهه اصلی در جنگ آتی است.

هرتزوگ بااشاره به اینکه حزب‌الله با حمایت ایران بزرگترین تهدید علیه اسرائیل است گفت: حزب‌الله در حال تجهیز خود به سلاح و افزایش توانمندی‌هایش است.

رئیس اپوزیسیون اسرائیل با اشاره به اینکه شرکت حزب‌الله در جنگ سوریه منافعی برای این حزب دارد تاکید کرد: حزب‌الله در حال کسب تجربه در جریان جنگ سوریه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه واکنش به حزب‌الله، پدافند اسرائیلی خواهد بود گفت: جنگ‌های اخیر اسرائیل را بر آن داشته طرحی جدید برای پایان دادن سریع به درگیری داشته باشد.

هرتزوگ افزود: ما نباید حزب الله را دست کم بگیریم این حزب آموزش دیده و با تجربه شده و تا بن دندان مسلح است و اسرائیل باید از کشورهای عربی میانه‌رو منطقه کمک بگیرد.

تزیپی لیونی، عضو کنست نیز درباره حزب‌الله گفت: این حزب درحال تجهیز خود به اسلحه است و جنگ در سوریه نیز توان این تشکیلات را بالا برده و خطراتش علیه اسرائیل هنوز وجود دارد.

لیونی ادامه داد: تل آویو در برابر فرصت سیاسی کم‌یابی است چرا که جهان عرب برای تشکیل ائتلافی استراتژیک با تل‌آویو آماده است.

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ افراطی رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به اینکه جنگ دوم لبنان پس از گذشت 10 سال هنوز مانند زخمی باز بر پیکر اسرائیل است گفت: ما باید تجربه‌های دردناک این جنگ را به یاد داشته باشیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد حسین ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    هیج پخی نیست اسرائیل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس