بررسی عملکرد 3 سال گذشته وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم نشان می‌دهد، عباس آخوندی بخش قابل‌توجهی از وقت خود را در این مدت به جای پیگیری مشکلات راه و مسکن مردم به شرکت در همایش‌ها و جشنواره‌ها اختصاص داده است.

به گزارش مشرق، بخش راه و مسکن به عنوان یک بخش بسیار مهم اقتصاد کشور، به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصادی، رفاهی و معیشتی مردم، همواره مورد توجه مسئولان و مردم بوده است اما طی سه سال گذشته به نوعی با نامهربانی‌ها و بی‌توجهی‌های صورت گرفته به رکودی بی‌سابقه دچار شده است.
 
وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی این دو بخش با دو حوزه گسترده «راه و ترابری» و «مسکن و شهرسازی» جزو وزارت خانه‌های بزرگ محسوب می‌شود که علاوه بر اجرا کردن پروژه‌های عظیم و ملی همچون آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های روستایی، تامین و تنظیم بازار مسکن، اجرای طرح عظیم مسکن مهر و تمام پروژه‌ها و اپراتوری‌های حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و ...  سهم بسیار زیادی در پیشرفت ملموس معیشت مردم دارد.
 
 در همین راستا کاملا مشخص است که مسئول این وزارتخانه، وظیفه بسیار سختی در رسیدگی به امور راه و مسکن کشور خواهد داشت و بنابراین وزیر راه و شهرسازی باید جزو پر کارترین وزیران کشور باشد.
 
اما گویا آخوندی وزیر راه و شهرسازی زمانی که برای شرکت در همایش‌ها می‌گذارد، برای اموری همچون طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر و حل مشکل راههای کشور نمی‌گذارد. رکود شدید سه ساله بازار مسکن و وضعیت بغرنج جاده‌ها و راه آهن کشور گواهی بر این مسئله است و این در حالی است که وزیر راه به جای حل مشکلات جاده‌ای و ریلی به خرید هواپیماهای غول پیکر با هزینه‌های نجومی مشغول است.
 
مروری بر همایش‌ها و مراسم‌هایی که ظاهراً هیچ ارتباطی به وزارت راه و شهرسازی ندارند و آخوندی در آن شرکت کرده و بعضا سخنران محوری آنها بوده است نیز خالی از لطف نیست که در جدول زیر فقط بخشی از آنها آورده شده است.
 
نکته جالب توجه این است که آخوندی علاوه بر حضور خود در این کنسرت‌ها و همایش‌ها، معاونین وزارت خانه اش را نیز با خود به همراه دارد!
 
همچنین آخوندی صرفا به شرکت در برنامه‌های متنوع و غیرمرتبط با حوزه کاری خود بسنده نکرده است و علاوه بر آن به مقاله نویسی در روزنامه‌ها و مجلاتی که حامی و مروج نگاه لیبرالی در اقتصاد، فرهنگ و سیاست می‌باشند نیز پرداخته است.
ترجیح شرکت در همایش‌ها‌‌ و جشنواره‌‌‌ها بر پیگیری مسکن مردم!
 این نوع عملکرد در حالی است که در طول سه سال گذشته بسیاری از برنامه‌های اعلام شده توسط وزیر راه و شهرسازی به مرحله اجرایی نرسیده است و آخوندی صرفا به بیان حرف‌های کلی بسنده کرده و در سخنرانی‌های خود به دادن وعده‌هایی بدون ارائه شیوه اجرای آنها اکتفا کرده‌ است. این امر سبب بلاتکیفی بخش راه و مسکن در زمان وزارت او شده است.
 
در شرایطی که عملکرد وزیر راه و شهرسازی صدای مسئولین دولتی را نیز درآورده است، انتظار می‌رود دولت یازدهم توجه جدی به وزارت راه و شهرسازی و بخصوص وضعیت بخش مسکن داشته باشد و نمایندگان محترم مجلس نیز بررسی وضعیت این وزارتخانه کلیدی را در اولویت کاری خود قرار دهند.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس