عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: صدها میلیارد تومان در گذشته از حساب متقاضیان مسکن مهر پردیس برای تأمین زیرساخت‌ها و راه‌های دسترسی هزینه شده است.

به گزارش مشرق، بهنوش سلیم‌بهرامی در خصوص مبلغ اصلی که متقاضیان مسکن مهر پردیس باید برای محوطه‌سازی پرداخت کنند، اظهار داشت: شرکت جهاد نصر زنجان و شرکت راه‌سازی عمران ایران به‌عنوان پیمانکاران آماده‌ساز اصلی در فاز هشت شهر جدید پردیس برای ابنیه مسکن مهر مطرح هستند.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها، از روز اول آماده‌سازی را انجام دادند و در گذشته بخش عمده‌ای از این پروژه از آورده متقاضیان مسکن مهر پرداخت شده؛ اما مابه‌التفاوتی ممکن است وجود داشته باشد که به‌عنوان نماینده دولت و با همکاری مجمع عمومی این آمادگی را داریم تا مابقی این هزینه‌ها را از طریق تهاتر و واگذاری اراضی دولتی پرداخت کنیم.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: اینکه این مورد دوباره ابلاغ شود و متقاضی برای یک بند قرارداد، دو بار پرداخت داشته باشد، خلاف محرز مقررات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است و قوانین این سازمان برای تمام پروژه‌های عمرانی کشور حاکم است.

سلیم‌بهرامی اضافه کرد: برخی می‌گویند قوانین این سازمان در مسکن مهر قابل اجرا نیست؛ زیرا بودجه عمومی دولت نیست و برای ساخت آن از آورده متقاضی هزینه شده است؛ اما آورده متقاضی هم شامل این قانون می‌شود.

قول تحویل 18 ماهه مسکن مهر در کوه‌های پردیس غیرکارشناسی بود

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص اینکه آیا این فشارها باعث می‌شود از موضع خود کوتاه بیایید و مقابل برخی مماشات کنید، گفت: از هیچ تلاشی برای هدف خود یعنی خانه‌دار کردن مردمی که همه دارایی‌های خود را برای مسکن مهر گذاشته‌اند، فروگذار نمی‌کنم؛ اما این دلیل نمی‌شود که ما دردها را مخفی کنیم و با شفاف نبودن و مطرح نکردن این دردها نمی‌توانیم مشکلات را درمان کنیم.

وی تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین درد مسکن مهر، قول غیرکارشناسی تحویل 18 ماهه مسکن مهر در کوه‌های پردیس بود؛ باید مسؤولیت‌پذیر باشیم و این دردها را بشناسیم تا بتوانیم تصمیم درمانی بگیریم.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: اینکه امروز مدیرعامل آبفا اعلام می‌کند جانمایی پردیس ازنظر تأمین آب اشتباه و غیرکارشناسی بود، کاملاً درست است.

سلیم‌بهرامی ادامه داد: هیچ گروه مهندسی ژئوتکنیک و سازه‌ای با مشخصات توپوگرافی پردیس، آماده‌سازی کوه‌های این منطقه و احداث برج‌های 15 طبقه در 18 ماه را امکان‌پذیر نمی‌داند و ما ناگزیر از مطرح کردن این مسأله هستیم تا اینکه متقاضیان مسکن مهر واقعیت را بدانند.

هزینه صدها میلیارد تومانی از حساب متقاضیان!

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: برای این قول غیرکارشناسانه یعنی تحویل 18 ماهه مسکن مهر پردیس، باید این شهامت را داشته باشیم که از مردم عذرخواهی کنیم.

سلیم‌بهرامی ادامه داد: اگر از طراحان مسکن مهر پردیس بودم، برای این قول غیرکارشناسی از مردم معذرت‌خواهی می‌کردم؛ زیرا در این شهر به بحث تأمین آب، آماده‌سازی با امکانات ساختاری که در کشورمان است، دقت نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: افراد زیادی هستند که حتی پول پیش و رهن خانه‌های خود را به مسکن مهر آوردند و دچار مشکلات عدیده‌ای شدند.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: باید دردها را مطرح کنیم تا تصمیم درمان برای آن گرفته شود؛ درد دیگری که امروز مسکن مهر دارد و با آن دست به گریبان است، صدها میلیارد تومانی است که در گذشته از حساب متقاضیان برای تأمین زیرساخت‌ها و راه‌های دسترسی هزینه شده است.

سلیم‌بهرامی اضافه کرد: برای حل این معضل در یک اقدام درست در سال گذشته تفاهم‌نامه هزار میلیارد تومانی را در شرایط سخت اقتصادی با بانک مسکن بستیم که به نوع خود کار سخت و دشواری بود.

وی اضافه کرد: وقتی این حجم فراوان پول از آورده متقاضی در جای دیگری هزینه شده است، طبیعی است پروژه مشمول زمان شود که به هیچ عنوان مطلوب شرکت عمران شهر جدید پردیس نیست، اما به‌هرحال بخشی از این معضل رفع خواهد شد.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: هزاران میلیارد تومان پول زحمت کشیده مردم در مسکن مهر پردیس هزینه شده و ما خود را مکلف می‌دانیم تا با حل مرحله به مرحله این مشکلات، مسکن‌ مهر در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل شود و به‌زودی در شهر جدید پردیس تصمیمات مدیریتی دیگری نیز ابلاغ می‌شود.

توهین به متقاضیان مسکن مهر در صفحه دروغین

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص باز شدن صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی به نام وی و توهین به متقاضیان مسکن مهر در سایت‌های مختلف اظهار داشت: این مورد صحیح است؛ یک صفحه دروغین به نام و به همراه یک عکس از مصاحبه‌های گذشته بنده در یکی از شبکه‌های اجتماعی ساخته شده است که از طریق این پروفایل، با ادبیات نامحترمانه با متقاضیان به بحث و جدل می‌پرداختند.

سلیم‌بهرامی افزود: هنوز در قید حیات هستم و خود می‌توانم با مردم سخن بگویم؛ افرادی که می‌خواهند با توهین، افترا، دروغ و نشر اکاذیب باعث هزینه روحی و روانی مردم شوند، باید بدانند این عمل یعنی بنده در مسیر درستی حرکت کردم و تصمیمات درستی طی این مدت گرفته‌ام که مانع طمع‌کاری و زیاده‌خواهی یک عده بوده و باعث چنین حرکاتی شده است.

وی تصریح کرد: این افراد به جای مباحثه و مناظره به چنین اقدامات دروغینی متوسل می‌شوند و از مردم خواهش می‌کنم همچون گذشته در مسیر درست و قانونی، آگاهانه و مصرانه برای احقاق حق خود جلو بروند و تحت تأثیر این اقدامات غیرقانونی قرار نگیرند.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس اضافه کرد: از آنجا که نشر اکاذیب بنا بر ماده‌های 609 و 698 قانون مجازات اسلامی علیه مأمور دولت از مصادیق مجرمانه تلقی می‌شود، با اقدامات هوشمندانه معاون وزیر راه و شهرسازی و اداره کل حراست وزارت راه و شهرسازی شکایتی به مراجع قضایی برای شناسایی این افراد و مدیران شبکه‌های اجتماعی که این اخبار کذب را منتشر می‌کنند، ارسال شده و در حال پیگیری است.

پیش پای دلال‌های مسکن مهر سنگ می‌اندازیم

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس در خصوص هجمه‌های اخیر که در خصوص همکاری نکردن هیأت مدیره شرکت عمران پردیس با مدیرعامل این شرکت در رسانه‌ها منعکس شده است، اظهار کرد: اینکه برخی رسانه‌ها اعلام کردند مدیران پیش پای مسکن مهر سنگ‌اندازی می‌کنند، باید مصداقی داشته باشد.

سلیم‌بهرامی افزود: اینکه ما به هیچ قیمتی نمی‌خواهیم متقاضیان مسکن مهر برای یک کار، دو بار پول بدهند و درنتیجه هزینه‌های روحی و روانی آن را به جان می‌خریم، نامش سنگ انداختن نیست.

وی افزود: در بحث آماده‌سازی و محوطه‌سازی فاز 8 شهر جدید پردیس، هر پیمانکاری که با متقاضیان مسکن مهر قرارداد دارد، در بحث ابنیه و برای تکمیل محوطه‌سازی قیمتی حدود 8 میلیون و 700 هزار تومان و در برخی پیمانکاری‌ها تا 11 میلیون و 200 هزار تومان به ازای هر واحد برآورد شده است.

عضو هیأت مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس ادامه داد: طی کارگروهی که بنده تشکیل دادم، مشخص شد از این مبالغ 8 و 11 میلیون تومانی، حدود 60 تا 70 درصد در شرح پیمان و خدمات شرکت آماده‌ساز که از ابتدا این پروژه‌ها را به عهده دارند، وجود داشت.

وی تصریح کرد: ناگزیر از این هستیم که کسری کار را به پیمانکار اعلام و بعد از آن، این قراردادهای حدود 8 و 11 میلیون تومانی به ازای هر واحد را ابلاغ کنیم یا اینکه مبلغی که در شرح خدمات این پیمانکاران بود، را از مبلغ 8 میلیون و 700 هزار تومان یا 11 میلیون و 200 هزار تومان کسر کنیم.

سلیم‌بهرامی افزود: بنابراین امضای چنین قراردادی که برخی به‌عنوان سنگ‌اندازی یاد می‌کنند، به‌طور واضح در راستای حفظ حقوق متقاضیان مسکن مهر بوده و به‌طور جد زیاده‌خواهی یک عده تلقی می‌شود؛ اما پیش پای دلال‌های مسکن مهر و برخی از سوءاستفاده‌کنندگان سنگ می‌اندازیم و برای همه کسانی که می‌خواهند خلاف کنند، کارشکن هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس