تا ساعاتی دیگر، نشست ملی و سرنوشت‌ساز 4 روزه جمهوریخواهان کار خود را آغاز خواهد کرد. «دانلد ترامپ» در صورت اخذ آرای کافی و دریافت تایید از سوی رهبران حزب، به عنوان نامزد نهایی حزب جمهوریخواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری وارد مرحله نهایی خواهد شد.

گروه جهان مشرق- «نشست ملی جمهوریخواهان» (RNC) تا ساعاتی دیگر در شهر کلولند ایالت اوهایو برگزار خواهد شد و در پایان نشست که به مدت 4 روز از 18 تا پایان 21 جولای طول می‌کشد، نامزد نهایی جمهوریخواهان رسما مهر تایید را با رای وکلای انتخاباتی و تایید تصمیم‌سازان حزب دریافت می‌کند. میهمانان این نشست 4 روزه، تمامی اعضا و وابستگان حزب و سخنرانان هم شامل کهنه‌سربازان، چهره‌‌های سیاسی مستقل، خانواده دانلد ترامپ، چهره‌های مشهور سینمایی و هنری، و رهبران مذهبی می‌شود. در ساعات 5:30 عصر سه‌شنبه (به وقت اوهایو) فرایند رای‌گیری از وکلای انتخاباتی آغاز می‌گردد و در عصر پنجشنبه که روز آخر نشست است، دانلد ترامپ در صورت کسب آرای لازم و جلب نظر رهبران حزب، طی مراسمی باید رسما نامزدی حزب را بپذیرد. نکته اینکه، نشست ملی دموکرات‌ها هم بصورت 4 روز متوالی از 25 جولای تا 28 جولای در فیلادلفیا برگزار خواهد شد.


همه چیز برای نشست ملی جمهوریخواهان آماده است / نشست ملی سرنوشت‌ساز جمهوریخواهان تا ساعاتی دیگر


نشست ملی جمهوریخواهان 4 روز کاری را در خود دارد. برنامه‌های این نشست بشرح ذیل است:

1. روز دوشنبه مورخ 18 جولای با عنوان «دوباره به امنیت آمریکا جان ببخشیم» که دارای محور امنیتی است. مجریان اصلی این برنامه «ملانیا ترامپ» (همسر ترامپ)، سپهبد «مایکل فلین»، سناتور «جف سنژنس» اولین سناتور حامی ترامپ، سناتور «جونی ارنست» از آیووا، «جیسون بیردسلی» سیاستمدار مستقل، و «رایان زینک» نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان، «مارکوس لوترل» افسر نیروی دریایی و قهرمان ملی، «پت اسمیت» مادر «شان اسمیت» سفیر کشته‌شده آمریکا در قضیه بنغازی هستند.

2. روز سه‌شنبه مورخ 19 جولای با عنوان «دوباره به اقتصاد آمریکا جان ببخشیم» که دارای محور اقتصادی است. مجریان اصلی این برنامه، «دانلد ترامپ جونیور» (پسر اول ترامپ)، سناتور «شلی مور کاپیتو»، «بن کارسون» (رقیب سابق ترامپ)، و «کیمبرلین براون» هستند.

3. روز چهارشنبه مورخ 20 جولای با عنوان «دوباره آمریکا را به جایگاه اولش بازگردانیم» که دارای محور سیاسی است. مجریان اصلی این برنامه،«لین پاتون»، «اریک ترامپ» (پسر دوم ترامپ)، «نیوت گینگریچ» و همسرش، و «مایک پنس» (قائم مقام یا همان معاون اول ترامپ) هستند.

4. روز پنجشنبه مورخ 21 جولای با عنوان «دوباره آمریکا را بی‌همتا کنیم» که دارای تمامی محورهاست. مجریان اصلی این برنامه، «پیتر تیِل»، «تام باراک»، «ایوانکا ترامپ» (دختر اول ترامپ)، و «دانلد ترامپ» هستند.

نکته اینکه که در روز اول بیش از  26 نفر، در روز دوم حداقل 19 نفر، در روز سوم دست کم 15 نفر، و در روز چهارم حداقل 10 نفر از چهره‌های سرشناس همه عرصه‌ها سخنرانی می‌کنند. نکته حائز اهمیت این است که در میان سخنرانان، رقبای سابق ترامپ شامل «ریک پری»، «تد کروز»، «مارکو روبیو»، «کریس کریستی»، و «بن کارسون» سخنرانی خواهند کرد.

همه چیز برای نشست ملی جمهوریخواهان آماده است / نشست ملی سرنوشت‌ساز جمهوریخواهان تا ساعاتی دیگر


هم‌اکنون شهر کلولند جهت حفظ امنیت لازم برای برگزاری نشست ملی حزب جمهوریخواه، کاملا زیر نظر نیروهای امنیتی FBI و پلیس است. 50 هزار نیروی ویژه برای مقابله با هر گونه اغتشاش و اعتراض از سوی برخی طرفداران حزب دموکرات و یا مستقل، در شهر کلولند مستقر شده‌اند. رییس پلیس این شهر از «جان کیسیک» فرماندار اوهایو خواسته که اعلام وضعیت اضطراری و خاص نماید. یک سوم 1500 پلیس این شهر به همراه 2 هزار پلیس دیگر از شهرهای دیگر ایالت اوهایو، مسئول تامین امنیت خیابان‌های شهر و ماموران اطلاعاتی FBI مسئول تامین امنیت محوطه پیرامونی و داخل سالن برگزاری نشست ملی هستند.

همه چیز برای نشست ملی جمهوریخواهان آماده است / نشست ملی سرنوشت‌ساز جمهوریخواهان تا ساعاتی دیگر


«کالوین ویلیامز» -رییس پلیس این شهر- اطمینان داده که نیروهای امنیتی و پلیس در مقابل هر گونه اعتراض و اغتشاش آمادگی دارند. طبق قانون ایالت اوهایو، مردم حق دارند که سلاح گرم داشته باشند و می‌توانند در راه‌پیمایی هم آن را همراه داشته باشند. به همین دلیل ویلیامز اعلام کرده که طبق قانون حمل سلاح در اعتراضات از سوی دموکرات‌ها و یا مخالفین ترامپ اشکالی ندارد اما طبق قانون در صورت کوچکترین استفاده از سلاح گرم و یا تمارض به آن، به شدیدترین وجه با افراد خاطی برخورد خواهد شد. طبیعتا، با توجه به حضور گروههای حامی ترامپ نظیر «شهروندان ترامپی»، «سازمان سفیدپوستان ملی‌گرا»،  گروههای بشدت مذهبی همچون «کلیسای باپتیست وستبرو»، و شبه‌نظامیان مسلح «میثاق‌داران» احتمال درگیری در سطح بالا می‌رود. در یک سوی شهر هم ستاد «ترامپ را دور بیانداز» راه افتاده که در مقایسه با هواداران ترامپ از تعداد بسیار کمتری برخوردار است اما به دلیل وجود سلاح گرم احتمال درگیری خونین می‌رود لذا تمامی قضات شهر جهت بازداشت‌های ناگهانی و رسیدگی به امور مربوطه در کشیک شبانه خواهند بود.


همه چیز برای نشست ملی جمهوریخواهان آماده است / نشست ملی سرنوشت‌ساز جمهوریخواهان تا ساعاتی دیگر

نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سوار بر اسب در حال کنترل وضعیت


به گفته «پل مانافورت» -مغز متفکر و رییس ستاد ترامپ-  مراسم نشست ملی با برنامه‌ریزی کامل و با حضور محبوبترین چهره‌های جمهوریخواه در سطح ملی برگزار خواهد شد. همچنین «پت اسمیت» مادر «شان اسمیت» سفیر مقتول آمریکا در جریان بنغازی لیبی که دل خونینی هم از هیلاری کلینتون دارد، میهمان و سخنران این نشست بزرگ است.

همه چیز برای نشست ملی جمهوریخواهان آماده است / نشست ملی سرنوشت‌ساز جمهوریخواهان تا ساعاتی دیگر

"پل مانافورت" رییس و همه کاره ستاد ترامپ


مانافوت به این نکته اشاره کرد که یکی از نکات بسیار جالبی که امسال وجود دارد، این است که نشست ملی این دوره یک تفاوت با دوره‌های گذشته دارد و آن تمرکز بر زندگی شخصی نامزد انتخاباتی است. وی در گفتگو با خبرنگاران اظخهار داشت: «ما می‌خواهیم تمامی مردم آمریکا در مورد زندگی شخصی ترامپ، فعالیت حرفه‌ای وی، زندگی بشردوستانه او و تمامی جزییات دیگر بدانند و حقیقت ایشان را بدانند. در این دوره با سورپرایزهای جالبی همچون سخنرانی چهره‌های غیرمتعارف در سیاست نظیر شخصیت‌های مشهور ورزشی و هنری و اعضای خانواده ترامپ روبرو خواهید شد».

نکته دیگر اینکه حزب جمهوریخواه اعلام کرده که بطور کامل از دانلد ترامپ در مقابل دسته‌ای متشکل از وکلای انتخاباتی و نمایندگان و سیاستمداران مخالف وی حمایت می‌کند. پل مانافورت در این رابطه به خبرنگاران گفت: «اینکه یک اقلیت ناچیز به نام مخالفان ترامپ برای خود دار و دسته راه انداخته‌اند اصلا آنقدر ناچیز است که رهبران حزب وقتشان را به آن اختصاص نمی‌دهند. از نظر من، این کمپین چیزی نیست جر تخریب ناکامانه شخصی که ملت آمریکا دوستش دارند و تخریب نافرجام کسی که منتخب مردم است».



منابع:


https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/17/republican-national-convention-security-cleveland-trump-pence

http://www.foxnews.com/politics/2016/07/17/trump-family-few-celebs-and-former-rivals-round-out-gop-convention-speaker-list.html

http://www.nytimes.com/pages/politics/index.html?action=click&pgtype=Homepage®ion=TopBar&module=HPMiniNav&contentCollection=Politics&WT.nav=page

http://sputniknews.com/us/20160718/1043181981/trump-republican-convention.html

http://sputniknews.com/us/20160718/1043181813/republican-convention-opens.html

http://sputniknews.com/us/20160718/1043181697/republicans-unite-behind-trump.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    سیرک صهیونیستها.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس