کد خبر 604083
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

پل های بوغاز و سلطان محمد فاتح که توسط کودتاگران بسته شده بود به دنبال تسلیم شدن کودتا گران برای رفت و امد خودرو ها باز شد.

 به گزارش مشرق، این دو پل استراتژیک وصل کننده بخش آسیایی به اروپایی استانبول از طریق تنگه بسفر می باشد. این تنگه از مهمترین آبراه های بین المللی است که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.

در پی تلاش شماری از نظامیان مخالف دولت حاکم ترکیه برای انجام کودتا در این کشور در نیمه شب جمعه، مقاومت نیروهای پلیس، همبستگی مردم برای حضور در صحنه و دفاع شجاعانه آنها به همراه نقش بسزای رسانه های خصوصی و شبکه های اجتماعی کشور ترکیه مانع از کامروایی کودتاچیان شد و و نهایتاً حضور رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور در شهر استانبول و سخنرانی در جمع مردم و هواداران حزب حاکم، پایان تلخی را در نافرجامی کودتاچیان رقم زد.

شب گذشته به دنبال اعلام آماده باش بخشی از ارتش ترکیه، پلیس آنکارا نیز در مقابل، تمامی نیروهای خود را به سر خدمت فرا خواند. گزارش رسانه های ترکیه حاکی از آن بود که نیروهای ژاندارمری ترکیه نیمه شب جمعه عبور و مرور از روی دو پل معلق روی تنگه بسفر از بخش آسیایی به اروپایی استانبول را متوقف کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس