کد خبر 604050
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳

پایگاه خبری عربی 21 امروز (شنبه) نوشت: برخی شخصیت های مخالف دولت مصر به مردم ترکیه به دلیل ایستادگی مقابل کودتای نظامی علیه دولت قانونی این کشور و شکست آن ٬ تبریک گفتند.

 به گزارش مشرق، شخصیت های مخالف دولت مصر ضمن محکوم کردن کودتای نظامی در ترکیه ٬همبستگی خود را با مردم این کشور اعلام و از پیروزی اراده مردم بر کودتای نافرجام نظامیان قدردانی کردند.

این شخصیت ها در بیانیه ای با نام 'تبربک به مدافعان قانون در ترکیه' تصریح کردند: نیروهای زنده مردمی در ترکیه به همه مردم جهان درس آزادگی دادند و نشان دادند که چگونه می توان از قانون و اراده خود دفاع کرد نه از شخص یا حزب یا گروهی خاص.

در این بیانیه آمده است: مردم ترکیه نشان دادند که دفاع از آزادی و حق زندگی شرافتمندانه در سایه اراده مردمی امکان پذیر است نه زیر سایه تانک های نظامی.

این بیانه افزود: ما یادآور می شویم که مردم مصر همچنان در میدان ها و خیابان ها و در بازداشتگاه ها و تبعیدگاه ها از خواسته های خود که با زور سلاح غصب شده ٬دفاع می کنند.

شخصیت های مصری افزودند: سلام و درود به همه ملت هایی که از آزادی خود محافظت می کند و زورگویان و مستبدان را به احترام به خواست خود وادار می کنند تا همه بدانند که مردم خط قرمز هستند و هرکس آن را زیر پا بگذارد ٬مورد خشم مردمی قرار خواهد گرفت.

شخصیت هایی مانند ایمن نور (رهبر حزب غد الثوره)، ایهاب شیحه( حزب اصالت)، ثروت نافع (رئیس کمیته امنیت ملی در مجلس مصر)، عمرو دراج ( وزیرسابق برنامه ریزی و همکاری های بین المللی )، سیف عبدالفتاح ( استاد علوم سیاسی دانشگاه قاهره)، حاتم عزام (نماینده سابق مجلس)، عبدالرحمن یوسف (شاعر)، طارق الزمر (رییس حزب بناء و التنمیه)، محمد محسوب (وزیر سابق امور مجلس) و یحیی حامد (وزیر سرمایه گذاری سابق) این بیانه را امضا کرده اند.

گروه اخوان المسلمین مصر نیز در بیانیه ای ٬کودتای نظامی علیه اراده و آزادیخواهی مردم را محکوم و بر همبستگی مردمی علیه استبدادگران تاکید کرد.

پایگاه خبری عربی 21 افزود: این در حالی است که وزارت خارجه مصر تاکنون هیچ موضع گیری روشنی در رد یا تایید کودتای نافرجام در ترکیه اتخاذ نکرده است وروزنامه های رسمی مصر همچنان خبر کودتای نظامی ارتشیان علیه اردوغان را در صدر صفحات خود حفظ کرده و از تجمعات اعتراضی مردمی علیه کودتاچیان خبری منتشر نکرده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس