کد خبر 604187
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

«نجیب میقاتی» نخست وزیر سابق لبنان در تماس تلفنی با « بینالی یلدریم» نخست وزیر ترکیه گفت که « در این شرایط سخت با ترکیه ابراز همبستگی می کنم».

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، میقاتی از یلدرم خواسته است از آنجا که نتوانسته است با « رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تماس بگیرد، سلامش را به اردوغان برساند.

دولت ترکیه اعلام کرده که کودتای سحرگاه شنبه گروهی از نظامیان به شکست انجامیده و کنترل کشورش را در دست دارد.

مقیاتی در این تماس تلفنی گفت: ملت ترکیه به مخالف و موافق ثابت کرد خواستار حفاظت از دستاوردهای دموکراتیک در کشور ترکیه است که مبنای پیشرفت آن و احترام به اراده مردم است.

وی همچنین با « احمد داود اوغلو» نخست وزیر ترکیه تلفنی صحبت کرده است.

** واکنش سعدالحریری
 
«سعدالحریری» رئیس حزب جریان المستقبل هم در صفحه خود در توئیتر « به رجب طیب اردوغان و ملت ترکیه و پیوری مسیر دموکراسی بر کودتای نظامی را تبریک گفته است».

وی افزوده است: سلامت ترکیه و حمایت از دستاوردهای ملت ترکیه تضمینی برای همه ملت های منطقه و جهان اسلام است.

الحریری مهره آل سعود در لبنان با اعلام همبستگی با مردم ترکیه اضافه کرده است که « اردوغان با موفقیت توانست ترکیه را به ساحل امنیت برساند».

** بیانیه جماعت اسلامی
 
درهمین حال گروه « جماعت اسلامی» لبنان هم با صدور بیانیه ای « ناکام ماندن تلاش برای کودتا در ترکیه» را به ملت این کشور تبریک گفته است.

در این بیانیه آمده است: جماعت اسلامی لبنان به « رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری و دولتش هم تبریک می گوید و از خداوند می خواهیم ترکیه و امت ما را از هرگونه شری حفظ و ترکیه را به عنوان دژی برای مستضعفان جهان حفظ کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    خاله بازیه ؟! چه کودتایی؟! چه کشکی؟چه دوغی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس