رئیس فدراسیون فوتبال برای انتخاب نایب رئیس دوم خود با وجود تأکید اساسنامه همچنان کوتاهی‌ می‌کند.

به گزارش مشرق،‌ انتخابات فدراسیون فوتبال ایران 11 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و طی آن مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

تاج قبل از انتخابات فدراسیون فوتبال به ترتیب علی کفاشیان، محمود اسلامیان و عرب‌عامری را به عنوان نواب اول و دوم و نایب رئیس بانوان خود معرفی کرده بود که البته در مجمع روز 11 اردیبهشت و در انتخابات برگزار شده به منظور تعیین نواب رئیس، تنها کفاشیان و عرب عامری از سوی اعضا به عنوان نایب رئیس انتخاب شده اما اسلامیان آرای لازم را برای انتخاب نایب رئیس دوم به دست نیاورد تا جایگاه نایب رئیس دوم از تاریخ فوق تا به امروز همچنان خالی بماند.

بر همین اساس و طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، رئیس جدید در صورتی که یکی از نوابش رأی نیاورده و ترکیبش ناقص باشد باید فرد جدید را تا یک ماه بعد به مجمع معرفی کرده تا هرچه سریع‌تر با برگزاری مجمع در این خصوص تصمیم گیری لازم به عمل بیاید.

در همین رابطه در بند 9 ماده 26 اساسنامه آمده است: انتخاب رئیس قبل از انتخاب سایر اعضای هیات رئیسه صورت می گیرد. بعد از مشخص شدن رئیس فدراسیون، در مورد نامزدهای پیشنهادی وی برای پست های نایب رئیسی رای گیری می‌شود. در صورتیکه هر کدام از نامزدهای معرفی شده حد نصاب لازم را به دست نیاوردند، رئیس ملزم به
معرفی فرد دیگری تا حداکثر یک ماه آتی به مجمع خواهد بود.

با این وجود تعلل رئیس فدراسیون فوتبال برای انتخاب نایب رئیس دوم جای سوال دارد چراکه آثار عدم انتخاب نایب رئیس دوم در جلسات هیأت رئیسه و در تصمیم‌گیری‌های مهم به روشنی مشخص بوده و می‌تواند عواقبی نیز داشته باشد.

البته تا هفته گذشته وضعیت دبیرکل فدراسیون نیز مشخص نبود که با فشار اعضای هیأت رئیسه و برگزاری جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه، علیرضا اسدی در سمت خود ابقا شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس