کد خبر 603674
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: نمایندگان مجلس برخی استان‌ها سفارش داوران را به رئیس فدراسیون فوتبال می‌کنند.

به گزارش مشرق، سیدرضا غیاثی در مورد پیش‌بینی‌اش از قضاوت داوران در فصل آینده چیست، با توجه به اینکه کلاس‌های داوری از فردا آغاز می‌شود، گفت: خیلی به شروع داوری در لیگ شانزدهم امیدوار نیستم. آنطور که من شنیدم بیش از 100 داور و کمک‌داور به کلاس داوری دعوت شده‌اند. در حالی که در لیگی مثل بوندس‌لیگای آلمان نهایتا 22 داور این بازی‌ها را قضاوت می‌کنند اما در ایران تعداد داوران زیادی را به کلاس‌های داوری پیش از فصل دعوت می‌کنیم که این مسئله برای داوران حق ایجاد می‌کند و با شروع مسابقات فدراسیون می‌خواهد دل هیأت‌های فوتبال را به دست آورد یا اینکه برخی سیاسیون می‌خواهند لطف داوری که برای آنها در انتخابات مجلس فعالیت کرده‌اند جبران کنند، شروع به لابی‌گری برای آن داور می‌کنند.

وی افزود: این مسائل برای فدراسیون فوتبال مشکل ایجاد می‌کند. فلان نماینده مجلس وقتی داوری که در استانش چهره معرفی بوده برایش فعالیت کرده از رئیس فدراسیون می‌خواهد که به این داور توجه شود و قضاوت به او بدهند. در واقع نمایندگان مجلس هم در امر داوری دخالت می‌کنند. این مسائل برای فدراسیون فوتبال و رئیس آن مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

غیاثی با اشاره به تعداد بازی‌های لیگ برتر گفت: 8 بازی در هر هفته لیگ برتر برگزار می‌شود. یعنی 8 داور اصلی و 8 داور ذخیره و 8 داور رزرو برای هر هفته نیاز داریم. در واقع 24 داور برای لیگ برتر می‌خواهیم. اگر این تعداد داور را داشته باشیم از نظر اقتصادی به داوران کمک می‌شود زیرا آنها مسابقات بیشتری را قضاوت می‌کنند و داوران وقتی بیشتر سوت بزند آمادگی‌اش را بهتر حفظ می‌کند تا داوری که بخواهد هر 5-6 هفته یک بار قضاوت کند. به نظر من باید فیلتر سختی برای داوران در لیگ برتر قرار دهیم.

وی افزود: اکنون بسیاری از داوران در لیگ برتر تبدیل به تماشاگر می‌شوند زیرا ماهی یک بار قضاوت خواهند کرد. این در حالی است که برخی از داورانی که به کلاس‌های لیگ برتر دعوت شده‌اند، اشتباهات زیادی در فصل گذشته داشتند. در بین این داوران من داوری را سراغ دارم که در لیگ دسته اول 16 اشتباه تاثیرگذار در یک بازی لیگ دسته یک داشت. بعد نام آن داور را امسال در بین داوران دعوت شده به لیگ برتر می‌بینیم.

رئیس اسبق کمیته داوران تصریح کرد: داوران جوان و خوبی در فوتبال داریم اما باید بر روی نخبگان سرمایه‌گذاری کنیم و این داوران نخبه را حفظ کنیم. به عقیده من بهتر بود که همه داوران را به کلاس داوری دعوت می‌کردند و پس از بررسی عملکرد آنها در تست‌های کلاس داوران لیگ برتر را مشخص می‌کردندو عنوان نمی‌کردند این کلاس داوری مختص لیگ برتر است. من شروع خوبی را برای داوری در لیگ شانزدهم با توجه به این مسائل نمی‌بینم اما آرزو می‌کنم که پیش‌بینی من اشتباه باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس