کد خبر 604003
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

نخست وزیر ترکیه از رهبران سه حزب اپوزیسیون به خاطر حمایتشان از دموکراسی و ایستادگی در کنار دولت در مواجهه با گروهی از سربازان که قصد کودتا داشتند، تشکر کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آنادولو، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه امروز (شنبه) در تلویزیون ملی این کشور گفت: من از رهبران احزاب اپوزیسیون متشکرم. آن‌ها از دموکراسی حفاظت کرده‌اند. آن‌ها با نمایش موضع شفاف خود علیه کودتا در کنار دولت ایستادند.

نمایندگان این سه حزب در پارلمان در بیانیه‌هایی با رد کردن توطئه این کودتا، از دولت حمایت کردند.

ییلدیریم همچنین از مردمی که در حمایت از دولت در برابر توطئه‌گران به خیابان‌ها آمدند، تشکر کرد و از آنها خواست به خانه‌های خود باز نگردند و به حمایت از دولت ترکیه که به صورت دموکراتیک انتخاب شده ادامه دهند. وی گفت: بیایید خیابان‌ها را برای توطئه‌گران خالی نکنیم.

روز گذشته در بحبوحه گزارشات خبری درباره کودتای ارتش ترکیه، دو حزب اپوزیسیون موضع خود را علیه این کودتای نظامی صریحا اعلام کردند.

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری خواه" در بیانیه‌ای کتبی گفت: این کشور به شدت از کودتا رنج کشیده است. ما نمی‌خوهیم این رنج‌ها و سختی‌ها تکرار شوند.

وی تاکید کرد: حزب "مردم جمهوری خواه" از جمهوری دموکراسی حفاظت خواهد کرد. همه باید بدانند که حزب ما کاملا به الویت خواسته مردم به عنوان امری ضروری برای دموکراسی پارلمان پایبند و معتقد است.

در همین حال دولت باغچلی، رهبر حزب "جنبش ملی" نیز پس از انتشار اخبار با ییلدیریم تماس گرفته و حمایت حزب خود را از دموکراسی و آزادی خواسته مردم ابراز کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    جمع کنید بازی ضایع تونو بابا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس