کد خبر 603401
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳

قفس‌های توری لیگ شانزدهم در مقایسه با فصل قبل خود صاحبان جدید بر خود می‌بینند و با هم دروازه‌بان‌های 16 تیم لیگ برتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم

به گزارش مشرق،‌ تیم‌هایی مختلف تغییرات اساس برای دروازه خود انجام داده‌اند و تنها تراکتورسازی تبریز بدون تغییر نسبت به فصل قبل در این پست به لیگ شانزدهم پا می‌گذارد.

قفس‌های توری لیگ شانزدهم در مقایسه با فصل قبل خود صاحبان جدید بر خود می‌بینند و با هم دروازه‌بان‌های 16 تیم لیگ برتر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

استقلال خوزستان/ خسوس رفت، رافائل آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم

فرناندو خسوس پس از یک فصل موفق که با قهرمانی به پایان رسید، در انتقالی عجیب و غریب به گسترش فولاد رفت، انتقالی که مسئولان استقلال خوزستانان را آدم ربایی خوانده بودند. گودرز داوودی دروازه‌بان جوان و آینده دار خوزستانی استقلال خوزستان در دو دیدار تدارکاتی اخیر برابر تراکتورسازی و راه آهن توانسته کلین شیت کند، اما داوودی یک رقیب برزیلی سرسخت در کنار خود می‌بیند. رافائل روبالو نام این گلر برزیلی است. برادران دو قلوی پورحمیدی گلرهای سوم و چهارم این تیم هستند.

پرسپولیس تهران / سوشا رفت، بیرانوند آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

پرسپولیس جام فصل قبل را با تفاضل گل از دست داد که یکی از عوامل این تفاضل گل ضعف درون دروازه بود. ایمان صادقی که همان میانه فصل جدا شد و به خونه به خونه پیوست. لوبانف ماند و سوشا مکانی نیز هم از پرسپولیس رفت که البته محرومیتش در رفتنش تاثیری نداشته است. علیرضا بیرانوند گلر ملی پوش نفت تهران به پرسپولیس آمده است تا خیال قرمزها را از درون دروازه راحت کند. همچنین ابوالفضل درویشوند از تیم ملی جوانان به عنوان گلر سوم در پرسپولیس حاضر شده است.

استقلال تهران / طالب لو رفت، حسینی آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

سید مهدی رحمتی کاپیتان و یکی از ستاره‌های بی چون و چرای فصل قبل استقلال تهران پس از رفتن مظلومی و آمدن منصوریان در این تیم ماند اما وحید طالب لو جدا شد و سید حسین حسینی پس از پایان خدمت سربازی به استقلال بازگشت. شنیده می‌شود حسین آشنا گلر سابق تیم‌های پیکان، فولاد، نفت تهران، راه آهن، نفت آبادان، سایپا و فجرسپاسی بوده است.

تراکتورسازی تبریز / نه کسی آمد نه کسی رفت

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

تراکتورسازی تبریز تنها تیم لیگ برتر است که دروازه‌بانان اول و دومش را نگه داشته است. محمدرضا اخباری و فرزین گروسیان به مانند فصل قبل گلر های اول و دوم تراکتورسازی خواهند بود.

نفت تهران / بیرانوند رفت، فراهانی آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

علیرضا بیرانوند پس از چند فصل حضور در نفت تهران و رسیدن به تیم ملی امسال راهی پرسپولیس تهران شد اما وحید شیخ ویسی از تیم فصل قبل در این تیم مانده است. فراهانی که فصل قبل همراه با علی دایی در صبا بود نیز به این تیم خواهد پیوست تا نفت تهران وضعیت خوبی درون دروازه تیمش به مانند سابق داشته باشد.

ذوب آهن اصفهان / صادقی رفت، عرفانی آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

ذوبی‌های اصفهان محمد رشید مظاهری گلر ملی پوش خود را در تیم خود نگه داشته‌اند اما محمد باقر صادقی از این تیم جدا شده است و به جای او حمید عرفانی از گیتی پسند اصفهان به ذوب آهن پیوسته است. ذوب آهن این فصل نیز باید علاوه بر لیگ برتر و جام حذفی در لیگ قهرمانان آسیا نیز شرکت کند.

صبای قم / فراهانی رفت، لک ماند

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

پس از رفتن علی دایی از صبا و پیوستنش به تیم نفت تهران میلاد فراهانی نیز به دنبال کسب رضایت است تا به نفتی‌های تهران بپیوندد. حامد لک از فصل قبل در تیم صمد مرفاوی مانده است و قرار است یک گلر باتجربه دیگر به تیم صبای قم اضافه شود.

سایپا / زودکویچ رفت، الساندرو آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

الساندرو، دروازه بان 28 سال برزیلی که سابقه پوشیدن پیراهن واسکودوگاما را در کارنامه دارد، به تیم سایپای تهران پیوست. این دروازه بان برزیلی 28 سال سن دارد و بین سال‌های 2010 تا 2013 میلادی عضو تیم واسکودوگامای برزیل بوده است. او از ساعت 2014 در لیگ استانی برزیل توپ زده است. فلاح زاده نیز در سایپا ماندنی شد و البته زودکوویچ گلر خارجی فصل قبل سایپا از ایران رفت.

گسترش فولاد / صوفیانی و گئورگیف رفتند، خسوس و ملکی آمدند

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

تنها تیم لیگ برتر که هر دو دروازه بان خود را عوض کرد گسترش فولاد تبریز است. فراز کمالوند داوود نوشی صوفیانی و گئورگی گئورگیف را از لیستش خط زد و به جای او دو ستاره فصل قبل در لیگ برتر و لیگ یک خرید. فرناندو خسوس از استقلال خوزستان و کوروش ملکی از مس کرمان.

پدیده مشهد/ روشنگر ماند، گردان آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

مجتبی روشنگر کاپیتان تیم پدیده در این تیم ماندنی شد و رضا مهاجری دروازه بان فصل قبل سپاهان را به تیمش اضافه کرد تا بتواند تجربه بیش‌تری به درون دروازه تیمش تزریق کند.

سپاهان اصفهان / احمدی و گردان رفتند، لی اولیویرا آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

پس از آمدن ویسی به سپاهان انقلابی درون دروازه این تیم به وقوع پیوست، گردان راهی پدیده شد و احمدی به تیم پیکان پیوست، لی اولیویرا از لیگ برزیل به سپاهان آمد. ویسی از خسوس خاطرات خوبی دارد و باید دید آیا بازهم این فصل ویسی می‌گوید گلر خوب از پدر و مادر خوب بهتر است یا خیر.

فولاد خوزستان / سلیمی رفت، مرادیان آمد

 سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم

مهرداد طهماسبی که نیم فصل لیگ پانزدهم به فولاد پیوسته بود و عملکرد متوسطی در این تیم داشت با نظر سعداوی ماندنی شد و احسان مرادیان گلر جوان استقلال اهواز به فولاد اضافه شد. علی سلیمی پس از چندین و چند سال حضور در تیم فولاد از این تیم رفتنی شد اما مقصد وی همچنان نا مشخص است.

اف سی مشهد / عین افشار رفت، قدیمی پور و آندره آمدند

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

تیم اف سی مشهد یا همان سیاه جامگان سابق محمد حسین عین افشار را نسبت به فصل قبل در اختیار ندارد و محمد ناصری گلر سابق تیم‌های پایه سپاهان در این تیم مانده است. آندره برزیلی و مرتضی قدیمی پور گلر سوم سابق پرسپولیس به تیم مشهد پیوستند.

پیکان تهران / صدقی ماند، احمدی آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

رحمان احمدی از سپاهان جدا شد و به جمع خودروسازان اضافه شد و البته با تصمیم مجید جلالی بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست. حجت صدقی گلر فصل قبل این تیم که در صعودش نقش اساسی داشت ماندنی شد.

ماشین سازی تبریز / تیاگو سانتوس نیامده رفت

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

مهدی اسلامی که در میانه‌های فصل قبل به ماشین سازی پیوسته بود در این تیم ماندنی شد و هنوز دروازه‌بان دیگری به تیمش اضافه نشده است. تیاگو سانتوس برزیلی که به این تیم آمده بود به دلیل اینکه در سری B  برزیل سابقه بازی نداشت دیپورت شد و قرار است یک گلر خارجی به جمع ماشین سازان اضافه شود.

صنعت نفت آبادان / عساکره رفت، اعتمادی آمد

سرنوشت قفس‌های توری لیگ شانزدهم 

علی عساکره گلر خوزستانی فصل قبل صنعت نفت با صعود این تیم جدا شد اما هنوز مقصد بعدی‌اش را انتخاب نکرده است. عقیل اعتمادی دروازه بان دورگه به ذجمع برزیلی‌های آبادان پیوست و همچنین کاپیتان هوری در این تیم محبوب جنوبی ماندنی شد.

جا مانده‌ها:


هنوز تکلیف دروازه‌بان‌هایی چون محمد باقر صادقی، وحید طالب لو، علی عساکره، علی سلیمی، داوود نوشی صوفیانی، گئورگیف و زودکوویچ در لیگ برتر ایران مشخص نشده است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس