کد خبر 603405
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱

تمرکز بیش از اندازه روی ساختار تهاجمی در نقل و انتقالات تابستانی این نوید را به طرفداران استقلال داد که تیم محبوب شان با سرمربی جوان خود بازی های تهاجمی و پرگلی به نمایش بگذارد.

به گزارش مشرق، استقلال به عنوان یکی از فعال ترین باشگاه های لیگ برتر در نقل و انتقالات بیشتر تمرکز خود را روی قوای تهاجمی جدید گذاشت جایی که با جذب نفراتی همچون کاوه رضایی، آرش افشین، علی قربانی و حفظ بازیکنانی همچون جابر انصاری و بهنام برزای استقلال تبدیل به یکی از زهردارترین تیم های لیگ شانزدهم شد.
 
البته به این جمع باید سجاد شهباززاده را نیز اضافه کرد بازیکنی که هنوز مشخص نیست از جمع استقلالی ها جدا می شود یا می ماند تا ترافیک در خط حمله بیشتر از قبل شود.

با ترکیبی که خط آتش استقلال در لیگ شانزدهم دارد مسلما دست کادر فنی برای استفاده از ترکیب های مختلف در بازی های مختلف بازتر از هر زمان دیگری است اما این نکته مثبت در کنار تمام محاسنی که برای استقلال دارد دردسرهایی نیز برای منصوریان در پی خواهد داشت چون نیمکت نشین کردن تعدادی از این جمع آن هم برای هفته های متوالی می تواند حاشیه های فراوانی را به استقلال تحمیل کند.
 
سرمربی استقلال که در دو سال حضور روی نیمکت نفت همواره علاقه اش به استفاده از تک مهاجم را پنهان نکرد خیلی کم پیش آمد که دل به دو مهاجم ببندد اما حالا در استقلال به نظر می رسد پلان اول تاکتیکی او روی استفاده از دو مهاجم به عنوان زوج تهاجمی بنا نهاده شده است و برای موفقیت در این پلان روی دو زوج نظر دارد.


ایده اصلی منصوریان در استفاده از دو مهاجم روی سود بردن از زوج کاوه رضایی و آرش افشین در کنار هم بنا نهاده شده است. بازیکنانی که سال هاست از هم شناخت کافی دارند و به نوعی مکمل هم محسوب می شوند. به اذعان علی منصوریان کاوه رضایی با دوندگی و جنگندگی بالایی که دارد در کنار آرش افشین تکنیکی با گام های بلند می تواند زوجی ایده آل در خط حمله استقلال تشکیل بدهد اما ضعف بزرگ هر دو بازیکن به عدم چارچوب شناسی و از دست دادن موقعیت های گلزنی فراوان برمی گردد درست مثل بازی تدارکاتی با آرارات ایروان که هر دو نفر موقعیت های بسیاری را از دست دادند و باعث شدند تا استقلال اولین شکست را با منصوریان بچشد.


ترکیب دوم سرمربی استقلال سود بردن از علی قربانی در کنار جابر انصاری است. یکی بلند زن و قدرتی و دیگری سرعتی و تکنیکی که می توانند مکمل خوبی برای هم باشند. علی قربانی در نفت هم شاگرد منصوریان بود و همواره در بازی هایی که در ترکیب اصلی قرار می گرفت انتظارات این مربی را برآورده می کرد به همین خاطر استقلالی ها امیدوار هستند تا او بتواند در تیم جدیدش هم همان روند را ادامه بدهد ضمن این که جابر انصاری در دومین فصل حضورش در جمع آبی ها نیز خیلی امیدوار است که همچون فصل پیش در برنامه های اصلی تیمش قرار بگیرد. مسلما اگر زوج اول مد نظر منصوریان جوابگوی انتظارات نباشند زوج قربانی – انصاری می تواند گوی سبقت را از زوج کاوه رصایی- آرش افشین برباید.


اما در پلان دوم تاکتیکی علی منصوریان همچنان سود بردن از تک مهاجم و قراردادن دو وینگر چپ و راست حرف اول و آخر را می زند درست مثل سالهای حضور در نفت. در این پلان دو مهاجم به عنوان مهاجم نوک و راس مد نظر منصوریان هستند کاوه رضایی و علی قربانی ضمن این که سایر مهاجمان حاضر در اردو باید در پست تخصصی وینگر چپ و راست شانس خود را امتحان کنند درست مثل آرش افشین و جابر انصاری. اگر بنا به این باشد که استقلال با سیستم 1-3-2-4 به مصاف رقبایش در لیگ شانزدهم برود مطمئنا انتخاب اول در نوک پیکان خط حمله کاوه رضایی خواهد بود و در پست وینگر چپ آرش افشین و در وینگر راست از بین خسرو حیدری و جابر انصاری یک نفر به میدان خواهد رفت.
 
پلان‌های تهاجمی منصوریان برای لیگ +عکس
 
پلان‌های تهاجمی منصوریان برای لیگ +عکس 
پلان‌های تهاجمی منصوریان برای لیگ +عکس 
پلان‌های تهاجمی منصوریان برای لیگ +عکس 
 
 
 
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    همه پلان ها سوراخن :)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس