رییس مجلس شورای اسلامی در هفتمین یادواره 128 شهید منطقه دروازه‌ری قم گفت: مردم کشور یمن بزرگ و با غیرت بوده اما سعودی‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند این کشور را در مدت کوتاهی تصرف کنند.

به گزارش مشرق، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 128 شهید منطقه دروازه‌ری برای هفتمین سال متوالی چهارشنبه شب همزمان با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) با مشارکت حوزه شهید قربانی ناحیه امام حسین(ع) سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم، اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و جمعی دیگر از دستگاه‌های فرهنگی در مسجد ولی عصر(عج) این منطقه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب اراده سیاسی نداشته است، اظهار کرد: تصمیم‌های سیاسی در آن دوران توسط افراد وابسته به خارج که در نهادهای تصمیم‌گیرنده حضور داشتند گرفته می‌شد که همان مفهوم نفوذ به معنای حضور افراد متجاوز در نهادهای تصمیم‌گیرنده است.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با تاکید بر اینکه قبل از انقلاب اسلامی، ایران مهره کوچکی تابع استکبار جهانی بوده است، مطرح کرد: ملت در آن دوران جایگاه سیاسی در جهان نداشته و شناخته شده نبودند اما اکنون تصمیم‌سازی‌های سیاسی در داخل کشور رقم زده می‌شود و مردم نسبت به این تصمیم‌گیری‌ها آگاهی مطلوبی دارند.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به برخی از کشورهایی که مقابل استکبار ضعیف هستند، مطرح کرد: این کشورها نسبت به ملت خود قدرتمند بوده اما به عنوان نوکران آمریکا تجهیزات مورد نیاز را در اختیار کشورهای متجاوز قرار می‌دهند؛ برخی از کشورهای مدعی اسلام جنگ‌ها و خون‌های بسیاری را آغاز کرده که این اقدامات برگرفته از توطئه کشورهای بزرگ است.

علی لاریجانی با تاکید بر اینکه کشورهای مذکور دارای امکانات اقتصادی و منابع انسانی مطلوبی هستند، خاطرنشان کرد: نداشتن روحیه جهادی و حماسی این کشورها را به ضلالت کشانده است، مردم کشور یمن بزرگ و با غیرت بوده اما سعودی‌ها فکر می‌کردند که می‌توانند این کشور را در مدت کوتاهی تصرف کنند.

وداع با پیکر شهید مدافع حرم سید مهدی شریفی، خاطره‌گویی جواد افشار کارگردان ارزشی سریال‌های«کیمیا» و «برادر» از برادر شهیدش محمدرضا افشار، اجرای محمدرحمان نظام اسلامی و مدیحه‌سرایی مجتبی رمضانی دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، شمسعلی اسدی فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، سقائیان‌نژاد شهردار قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن اکبری مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)، سید مهدی صادقی استاندار قم، ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم، فرماندهان نواحی مقاومت و معاونان سپاه استان قم و جمعی از بسیجیان، خانواده معظم شهدا و مردم انقلابی در این مراسم حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    عارف هم فکر می کرد در مدت کوتاهی می تواند رییس مجلس شود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس