رئیس مجلس شورای اسلامی اقتصاد مقاومتی را موضوعی مهمی دانست که باید مورد توجه همگان باشد و گفت: اگر امروز مسئله اقتصاد موضوع نخست کشور است نیازمند مجاهدت در این زمینه هستیم و روحیه مجاهدت و حماسی در قلمرو اقتصاد معنی پیدا می‌کند.

به گزارش مشرق،  علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای دروازه ری که در مسجد ولی‌عصر(عج) برگزار شد اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا آثار و برکات خوبی برای جامعه دارد و خاصیت این گونه جلسات این است که روحیه حماسی در جامعه زنده می‌شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه برخی از کشورهایی که ادعای مسلمانی دارند با حمایت آمریکا دست به کشتار ملت‌های بی گناه می‌زنند گفت: روحیه حماسی که در جامعه وجود دارد سبب می‌شود که در برابر کشورهای زورگو ایستادگی شود، کشورهایی در منطقه وجود دارند که از پول نفت و گاز برخوردار هستند اما در برابر آمریکا زانو می‌زنند.

لاریجانی بیان کرد: در فروردین ماه گذشته که رژیم آل‌سعود به ملت بی گناه یمن حمله کرد و تصور می‌کرد که ظرف یک ماه می‌تواند کشور یمن را نابود کند که این حمله با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا انجام شد اما با مقاومت ملت یمن رژیم آل‌سعود در باتلاق سختی گیر کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا سبب استواری و استقامت در جامعه می‌شود تصریح کرد: ملت ایران با روحیه شهادت طلبی در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی کرد و 8 سال جنگ تحمیلی با عزت آفرینی جوانان به پایان رسید و زمینه استقلال و عزت ملت ایران فراهم شد.

رئیس مجلس با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) گفت: ایمان بر چهار رکن صبر، یقین، عدالت و مجاهدت استوار است پس از انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر برگزاری یادواره شهدا تاکید داشتند چون این گونه جلسات زمینه ارتقای مجاهدت و استقامت ملت ایران می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه روحیه مجاهدتی که در ملت ایران وجود داشت سبب شد تا ملت ایران در جنگ تحمیلی پیروز شود افزود: همه کشورهای قدرتمند این موضوع را در جنگ 8 ساله متوجه شدند که نمی‌توانند علیه ملتمان اقدامی انجام دهند و امروز با گذشت بیش از 20 از جنگ عراق توان تعرض و حمله را ندارند.

وی اقتصاد مقاومتی را موضوعی مهمی دانست که باید مورد توجه همگان باشد تصریح کرد: اگر امروز مسئله اقتصاد موضوع نخست کشور است نیازمند مجاهدت در این زمینه هستیم و روحیه مجاهدت و حماسی در قلمرو اقتصاد معنی پیدا می‌کند.

رئیس مجلس با بیان اینکه امروز به هم ریختگی کامل در منطقه وجود دارد که در تاریخ بی‌سابقه است گفت: در افغانستان، پاکستان، عراق و سوریه اوضاع مناسبی حاکم نیست و همه کشورهای منطقه درگیر هستند و آشفتگی وجود دارد و امنیتی حاکم نیست اما امنیتی که در کشورمان وجود دارد به برکت مدیریت مقام معظم رهبری و خون شهدا است که باید قدردان آن باشیم.

لاریجانی روحیه جهادی و نیروی انسانی مجاهد را یکی از ارکان مهم استقلال و امنیت کشور دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی امروز از امنیت خوبی برخوردار است و علاوه بر حفظ امنیت توانسته است در بیرون از مرز‌ها نیز در برابر گروه‌های تروریستی ایستادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بی‌نظیر انسانی در کشور وجود دارد که باید از آن‌ها در راستای رفع مشکلات اقتصادی کشور استفاده شود تصریح کرد: مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد گوناگون است که تحریم‌ها و مدیریت داخلی از مهم‌ترین آن‌ها است اگر اقتصاد مردمی نشود مشکلات اقتصادی برطرف نمی‌شود اقتصاد باید از توده‌های مردم و به دست مردم باشد و اگر دولت از آن حمایت کند مشکلی در زمینه اقتصاد نداریم.

رئیس با اشاره به اینکه بخش عمده اقتصاد دولتی است و هنگامی که اقتصاد دولتی می‌شود فساد در آن ایجاد می‌شود گفت: مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند که اقتصاد مردمی شود و نیروهای جوان در زمینه اقتصاد فعال شوند و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده شود.

لاریجانی با بیان اینکه نیازمند روحیه مجاهدت در اقتصاد هستیم بیان کرد: 90 درصد بودجه کشور جاری است و 10 درصد برای آبادانی هزینه می‌شود دولت باید روحیه مجاهدت داشته باشد و مشکلات کشور را با انقلابی‌گری حل کند و با ایجاد امید در نسل جوان اقتصاد را شکوفا کند.

وی تصریح کرد: با همه مشکلات و سختی‌هایی که در کشور وجود دارد با مدیریت مقام معظم رهبری فضای مناسب اقتصادی به‌وجود آمده است که دولت باید ضمن امیدواری به مردم در راستای رفع مشکلات آن‌ها گام‌های اساسی بردارد.

رئیس مجلس توسعه و پیشرفت استان قم را موضوع مهمی دانست و گفت: مدیران، استاندار قم و شهردار این شهر اهتمام ویژه‌ای برای توسعه آبادانی شهر مقدس قم دارند، بدهی‌هایی که در شهرداری وجود دارد با تلاش‌های شهردار در حال رفع شدن است و امیدوار هستیم که توسعه و آبادانی شهر قم با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس