باراک اوباما در مراسم یادبود پنج مأمور پلیس که هفته پیش در حمله یک تک‌تیرانداز در شهر دالاس تگزاس کشته شدند، از مردم کشورش خواست احساس یأس نکنند.

 به گزارش مشرق، رییس جمهوری آمریکا به دالاس رفت تا با خانواده پنج افسر پلیسی که در جریان تیراندازی یک سرباز سیاه‌پوست سابق ارتش آمریکا کشته شدند، ابزار همدردی کند.

در این سفر باراک اوباما به ایراد سخنرانی در کنار جو بایدن، معاونش و همچنین جورج بوش پسر، رییس جمهوری سابق آمریکا پرداخت.

رییس‌جمهوری آمریکا در این مراسم گفت که کشورش در این روزهای اندوهناک باید در پی معنی باشد و می‌تواند متحد شود.

اوباما در مراسمی در تالار ارکستر مورتون مایرسون گفت: به نظر می رسد آن حوادث عمیق ترین خط گسل در دموکراسی ما را پدیدار کرد.

او افزود:‌ اینجا آمده‌ام تا بگویم که باید احساس عجز و یاس را رد کنیم. اینجا آمده‌ام تا پافشاری کنم که ما آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دچار شکاف نیستیم.

رییس‌جمهوری آمریکا از شهامت نیروهای پلیس کشورش تمجید کرد و گفت: برای همین است که ما امروز برای کشته شدن انسان‌های بیشتری سوگوار نیستیم.

در این مراسم پنج عکس و پنج صندلی خالی به یاد قربانیان نمایش داده شد.

جورج دبلیو بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا هم که خود اهل تگزاس است، در این مراسم گفت:‌ شهامت ماموران، امنیت و سپر بلای ماست.

مایک رالینگز، شهردار دالاس که پیش از همه نطق می‌کرد، نیز گفت:‌ روح شهر ما زخم خورده است.

میشل اوباما، همسر رییس جمهوری آمریکا، جو بایدن و همسرش جیل، قرار است امروز (چهارشنبه) به طور خصوصی با خانواده‌های قربانیان دیدار کنند.

پلیس دالاس پیش از این مراسم تدابیر امنیتی را تشدید کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس