دانلد ترامپ نامزد کمتر از یک هفته برای انتخاب معاون اول خود وقت دارد و باید معاون خود را در کنوانسیون حق انتخاب در کِلِولند در نشست ملی جمهوریخواهان معرفی نماید.

سرویس جهان مشرق - دانلد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه که کمتر از یک هفته برای انتخاب معاون اول خود وقت دارد و باید معاون خود را در کنوانسیون حق انتخاب در کِلِولند در نشست ملی جمهوریخواهان معرفی نماید، در حالی این قضیه را به چالشی برای خود بدل کرده است که از همان ابتدای امر، ساز جدایی خود از بسیاری از چهره‌های حزب جمهوریخواه را زد و لذا لیست مورد نظر وی با محدودیت‌هایی روبروست. اما طبق موثق‌ترین اخبار برگرفته از منابع معتبر نزدیک به وی و توئیت‌های اخیرش، از بین هفت نفری که در این گزارش به آنها پرداخته خواهد شد، یک نفر به معاونت ترامپ می‌رسد. ترتیب افراد به اولویت نیست.

کدام یک از این 7 نفر معاون ترامپ می‌شوند؟

1. نیوت گینگریچ
زندگی شخصی و سابقه: گینگریچ اهل جورجیا که رییس اسبق مجلس نمایندگان است، اکنون 73 سال دارد و این همسرش، همسر سومش است و تنها دو دختر دارد که از همسر اولش می‌باشند. وی، اولین رییس جمهوریخواه مجلس نمایندگان در نیمه دوم قرن بیستم و رهبر انقلاب جمهوریخواهان در مقابل دموکرات‌ها بود که تبدیل به زبان ملی و جنبش قدرتمندی علیه «بیل کلینتون» -رییس جمهور- وقت گردید. گینگریچ، یکی از سخنرانان نشست اخیر گروهک تروریستی منافقین در پاریس بود.

کدام یک از این 5 نفر معاون ترامپ می‌شوند؟

نقاط مثبت: گینگریچ، دارای تجربه و سابقه بلند سیاسی و 4 سال ریاست مجلس نمایندگان است. وی، در انتخابات ریاست جمهوری 2012 هم شرکت کرد و در دو ایالت پیروزی به دست آورد. او که از دانش بالای سیاسی برخوردار است، یکی از موثرترین چهره‌های واشنگتن‌نشین است که در رصد و مدیریت اخبار محرمانه هم ید طولایی دارد. وی ده‌ها کتاب به رشته تحریر درآورده و دوست و دشمن او را یک سیاستمدار قهار می‌دانند.

نقاط منفی: گینگریج، سابقه شاخصی در سخنرانی‌های جنجالی، بی‌مورد، بدون مناسبت، و اظهارات گاها عجیب دارد. او، حتی از ترامپ هم پیرتر است و تا بحال چندین باز ازدواج کرده است.


2. کریس کریستی
زندگی شخصی و سابقه: کریستی 53 سال دارد و تا بحال یک بار ازدواج کرده و به مدت سی سال است که با همسرش زندگی می‌کند. او، از همسرش 2 پسر و 2 دختر دارد. برای دو دوره به عنوان فرماندار نیوجرسی آن هم در دوران ظهور و قدرت‌گیری باارک اوباما انتخاب شد و نفس و جان تازه‌ای به کالبد جمهوریخواهان دمید. از سال 2009 تا سال گذشته، به عنوان وکیل هم فعالیت دارد. از سال 1995 تا 1997 هم به عنوان یکی از مقامات محلی شهر «موریس کانتی» ایالت نیوجرسی فعالیت داشت.


کدام یک از این 5 نفر معاون ترامپ می‌شوند؟


نقاط مثبت:
کریستی دارای شخصیتی بی‌پرواست و به این خصیصه شهرت دارد. او، می‌تواند در روبرویی با یقه‌آبی‌های شمال‌ شرق آمریکا خیلی به ترامپ کمک کند.

{$sepehr_media_1653752_400_300}

در اینجا کریستی از خودش در مقابل این اتهامات که او چاپلوس ترامپ است، دفاع می‌کند


نقاط منفی: وی به شدت درگیر اتهامات مربوط به دست داشتن در مسدود کردن پل جورج واشنگتن معروف به رسوایی «بریج گیت» است. منتقدان وی، مدعی هستند که او از مسدود شدن پل مذکور خبر داشت و دقیقا این عمل به دستور وی صورت گرفت و در ضمن قرار است که چند تن از نزدیکان به دادگاه احضار شوند. یکی دیگر از اتهامات وی این است که در کمک‌رسانی به سیل زدگان طوفان سندی به قدر کافی تلاش نکرده است. همین امور، موجب شده که محافظه‌کاران اجتماعی که قدرت زیادی در حزب جمهوریخواه دارند، نظر مثبتی نسبت به وی نداشته باشند.


3. مایک پنس

زندگی شخصی و سابقه: 57 سال دارد. یک بار ازدواج کرده و از همسرش 3 فرزند دارد. شهرت اصلی او به خاطر مخالفت سرسختانه و درخوتاست تجدیدنظر در مقابل «قانون تصحیح آزادی‌های مذهبی» است. در ابتدا لایحه‌ای به این نام توسط «چاک شومر» -نماینده دموکرات وقت- در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون ارائه شد و یکی از مستحکم‌ترین نمایندگان جمهوریخواه در مقابل این قانون که معتقد بودند موجب فساد می‌شود، وی بود. او، پیش از اینکه به سمت فرمانداری دست یابد، 12 سال در سنا فعالیت داشت و دو سال هم رییس «کنفرانس جمهوریخواهان مجلس» بود.

کدام یک از این 5 نفر معاون ترامپ می‌شوند؟

نقاط مثبت: پنس از اعتبار بسیاری در میان محافظه‌کاران اجتماعی برخوردار است. با توجه به سابقه حمایت وی از تد کروز، وی می‌تواند بین ترامپ و یکی از بازوهای حزب جمهوریخواه که دار و دسته کروز و همان محافظه‌کاران اجتماعی هستند دوستی و صلح برقرار نماید. مایک پنس، هم تجربه و دانش حقوقی دارد و هم اجرایی.

نقاط منفی: پنس، بیرون از ایندیانا از شهرت خوبی برخوردار نیست و مردم امریکا وی را نمی‌شناسند. پنس، شاید بتواند در حوزه و جبهه جمهوریخواهان و در سطح حزب کمک بسیار بزگری برای ترامپ باشد اما عملا در جذب آرای ایالات دارای رای مستقل و مردد، ناتوان است. او، همچنین در بین زنان نیز محبوب نیست و نمی‌تواند آرای آنها را جذب نماید.


4. اسکات براون
زندگی شخصی و سابقه: براون 56 سال دارد. یک بار ازدواج کرده و از همسرش صاحب دو دختر است. وی، یکی از موثرترین سناتورهای جمهوریخواه بوده است. هم او بود که با پیروزی در انتخابات سنا در سال 2010، کرسی تد کندی را صاحب شد و با این پیروزی، مانع از تصویب لایحه اصلاح مراقبت و سلامت که دموکرات‌ها بسیار مصر به آن بودند شد. دل خون و چرکین دموکرات‌ها از او زمانی کمی پاک شد که در رقابت انتخابات سنا در سال 2012، عرصه را به «الیزابت وارن» دموکرات واگذار کرد. او، سابقه 12 سال فعالیت در مجلس ایالتی ماساچوست را دارد. در سال 2014، بار دیگر نامزد انتخابات سنا از نیوهمشایر شد.

کدام یک از این 5 نفر معاون ترامپ می‌شوند؟

نقاط مثبت: براون از مشاورین برجسته شبکه خبری فاکس نیوز است و دارای تجربه و تبحر سیاسی بالا است. او می‌تواند آرای نیوهمشایر که یک ایالت مردد (ایالت سرنوشت‌ساز) است را نیز به خوبی برای ترامپ جذب نماید.

نقاط منفی: براون، عضو جنبش Pro-Choice است که به سقط جنین باور دارد. همین امر، به مثابه بالا بردن پرچم جنبش در مقابل جمهوریخواهان و بالاخص محافظه‌کاران اجتماعی است. انتخاب براون، می‌تواند باعث خصومت بیشتر جمهوریخواهان سنتی با ترامپ شود. از طرف دیگر، وی تجربه سه مورد بالا را ندارد و این امر اوضاع ترامپ که تجربه سیاسی ندارد را بدتر می‌کند.


5. مارشا بلاکبرن
زندگی شخصی و سابقه: مارشا بلاکبرن سناتور جمهوریخواه 64 ساله و دارای دو فرزند پسر و دختر است. او، دارای سابقه بیشترین مدت حضور یک زن از ایالت تنسی در سنا است. چندین دوره در مجلس نمایندگان خدمت کرده و یک بار هم در سنای تنسی فعالیت داشته است.

 او دارای تجربه بالا در کنگره است و نزد محافظه‌کاران اجتماعی حزب از محبوبیت و اعتبار بسیاری برخوردار است. همچنین به خوبی می‌تواند آرای زنان آمریکایی که دل خوشی از ترامپ ندارند را به سمت ترامپ جذب نماید.


کدام یک از این 7 نفر معاون ترامپ می‌شوند؟


گفتنی است که ترامپ اخیرا در توئیتر خود از دو شخصیت جمهوریخواه دیگر برای معاونت اول خود نام برد:


6. جُونی ارنست
زندگی شخصی و سابقه: سناتور جونی ارنست سناتور 46 ساله ایالت آیووا یک بار زادواج کرده است و در انتخابات 2014 توانست «بروس بیرلی» دموکرات را شکست بدهد. وی، سرهنگ دوم گارد ملی نیروی زمینی آیووا است. ارنست، نخستین زنی است که از آیووا به کنگره راه می‌یابد. و نکته جالب اینکه نخستین کهنه سرباز زن در سنای آمریکاست.

نقاط مثبت: ارنست به متوازن بودن بودجه، حقوق حمل و داشتن اسلحه، خصوصی‌سازی بخشی از تأمین اجتماعی، و حفاظت از تأمین اجتماعی برای سالمندان و مخالف با دو موضوع حداقل دستمزد و ازدواج همجنس‌گرایان است که همین نگاه او را به ترامپ نزدیک می‌کند.

نقاط منفی: وی، دارای تجربه کمی در سیاست است و در بیرون از آیووا چندان شناخته‌شده نیست.

کدام یک از این 7 نفر معاون ترامپ می‌شوند؟


7. تام کاتن
کاتن 39 ساله است. یک بار ازدواج کرده و یک فرزند دارد. وی، سناتور ایالت آرکانزاس است. سابقه فعالیت در مجلس نمایندگان از ژانویه ۲۰۱۳ را دارد. کاتن، نخستین کهنه سرباز جنگ عراق است که به عضویت سنا درآمده است. وی با ۳۷ سال سن، جوانترین سناتور کنونی ایالات متحدهٔ آمریکا است. او، دارای لیسانس حکومت و دکترای حقوق از دانشگاه هاروارد است. نکته جالب اینکه «الیزابت وارن» دموکرات که هم اکنون از دو آتشه‌ترین حامیان هیلاری کلینتون است، در این دانشگاه استاد وی بوده است و هم‌اکنون در جدال دو حزب روبروی هم قرار گرفته‌اند و در صورت انتخاب هر کدام از آنها به معاونت اولی یکی از نامزدهای انتخاباتی، به شدت روبروی هم قرار خواهند گرفت. کاتن، یکی از ایران‌ستیزترین و جنگ‌طلب‌ترین سیاستمداران آمریکاست.

نقاط مثبت: روحیه کاتن با روحیه نژادپرستانه و جنگ‌طلبانه ترامپ کاملا عجین است و با بسیاری از برنامه‌های ترامپ همفکر است. به علاوه، او به رغم سن کمش از اعتبار قابل توجهی در سطح رهبران حزب و مخالفین ترامپ در حزب برخوردار است و می‌تواند شرایط را برای وی تعدیل نماید.

نقاط منفی: کاتن از تجربه کمی در سیاست برخوردار است و عموما عجول است که این اصلا برای یک معاون اول رییس جمهور صفت خوبی نخواهد بود.

کدام یک از این 7 نفر معاون ترامپ می‌شوند؟


منابع:


https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/10/donald-trump-running-mate-newt-gingrich-chris-christie

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jul/04/donald-trump-vice-president-picks-republican-convention

https://www.theguardian.com/us-news/2016/jun/06/newt-gingrich-donald-trump-vice-president

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهماندار هواپیما ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    هر کدام که بیشتر برای رقیب جفتک اندازی کنند
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
    0 0
    ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس