مراسم بزرگداشت مرحوم محمود خالقی‌پور پدر شهیدان «رسول، داوود و علیرضا خالقی پور» در مسجد امام حسن(ع) نازی آباد تهران برگزار شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در این مراسم جمعی از شخصیت‌های لشگری و کشوری، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و عموم مردم حضور داشتند.

به همین مناسبت مراسم یادبود مرحوم محمود خالقی پور روز پنج شنبه 24 تیرماه نیز از ساعت 16:30 تا 18 در امامزاده سید ابراهیم (ع) در زنجان برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر پدر شهیدان خالقی پور نیز روز عید سعید فطر با حضور گسترده مردم برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیام‌هایی درگذشت این پدر شهید را تسلیت گفته بودند.

مرحوم خالقی‌پور پدر شهیدان رسول، داوود و علیرضا خالقی پور از رزمندگان هشت دفاع مقدس و در صبر، ایثار و استقامت زبانزد خاص و عام بود. محمود خالقی‌پور در آخرین روز از ماه مبارک رمضان در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) درگذشت و به فرزندان شهیدش پیوست.
داوود خالقی‌پور، نخستین شهید خانواده خالقی پور در سال 1344 به دنیا آمد و در سال 1362 در عملیات خیبر در جزیره مجنون آسمانی شد.
رسول و علیرضا، دو شهید دیگر این خانواده متولد سال‌های 1346 و 1350 بودند که هر دو در منطقه عمومی شلمچه و در جریان حمله مجدد عراق به کشور پس از قبول قطعنامه در سال 1367 در کنار همدیگر به شهادت رسیدند.

در بخشی از وصیتنامه شهید داوود خالقی پور آمده است: «امید بخشش از خداوند و شفاعت ائمه مخصوصاً حسین(ع) را داشته و با تمامی گناهان و اشتباهات، در دل عاشق حسین(ع) بوده و به نوکری او افتخار می‌ورزم».

شهید رسول خالقی پور نیز در بخشی از وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: «شهادت می‌دهم هیچ معبودی به غیر الله ندارم و محمد پیامبر بر حقش و علی و یازده امام معصوم مولا و مقتدایم هستند.
او همچنین در وصیت‌نامه‌اش خطاب به پدر و مادرش آورده است: این افتخار و سربلندی را که ما برایتان کسب کرده‌ایم، همه را مدیون شما هستیم که با اعمال و رفتارتان کسب کردیم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس