در نشست وزیر صنعت با مسؤولان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله این که نعمت‌زاده شخصا با حضور در شرکت ایران خودرو مشکل قرارداد با پژو را برطرف کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت‌زاده شامگاه دوشنبه در جمع مسؤولان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سرمایه ملی نیروهای انسانی و استعدادها هستند که باید فضایی برای تعامل و همراهی این نیروها فراهم کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگروه‌های رفع موانع تولید در استان‌ها و گلایه‌هایی که از بانک‌ها وجود دارد، گفت: آقای سیف از ما گلایه کرد که چرا از بانک‌ها گلایه می‌کنید چرا که بانک‌ها هم مشکلات دارند.

نعمت‌زاده گفت: با مدیرعامل بسیاری از بانک‌ها از جمله بانک ملی صحبت کردم و قرار شد هرگونه کمکی خواستیم آن‌ها انجام دهند که ستادی در همین زمینه تشکیل داده‌ایم و با بانک‌های دیگر از جمله بانک صنعت و معدن جلساتی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی برگزار می‌کنیم.

 وزیر صنعت افزود: منابع بانک از بودجه عمومی نیست و پول مردم است که باید تسهیلات و وام‌ها را به هر صورت پس بدهیم هر چند رکود و شرایط سختی برای واحدهای تولیدی بوده است.

این مسؤول در خصوص کارگروه‌های رفع موانع تولید گفت: دولت زیر بار کارگروه‌های رفع موانع تولید نمی‌رفت لذا آنقدر پی‌گیری کردیم تا عملیاتی شد و اکنون نیمی از تصمیمات آن در استان‌ها به اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند ما حرف زده‌ایم یا عمل کرده‌ایم، اظهار کرد: شرکت‌های خارجی در حال سرمایه‌گذاری در کشور هستند که برای مثال در یک مورد گفته‌اند قصد داریم واحد تولید شیرآلات کنترل صنعت نفت و پتروشمیی تولید کنیم که به آن‌ها گفته‌ایم باید با ایدرو مشارکت پنجاه، پنجاه داشته باشید.

وزیر صنعت افزود: همچنین به یک شرکت ایتالیایی دیگر که تاکنون تنها به ما تجهیزات می‌فروخت گفته‌ایم که باید به ایران بیایی و سرمایه‌گذاری کنی که اکنون در اشتهارد در حال سرمایه‌گذاری است و این شرکت قول داده که تا آخر امسال خطوط تولید ملزومات کارخانه فولاد را در کشور راه‌اندازی کند.

نعمت‌زاده در همین خصوص گفت: در حوزه صنعت بیش از صد مورد از چنین حرکت‌هایی را شروع کرده‌ایم که از مهم‌ترین آن‌ها قرارداد ساخت خودرو با شرکت پژو است که 20 مورد قرارداد با آن‌ها امضا شده که یک قرارداد آن مادر و تعداد 19 قرارداد دیگر موضوعی است.

وی گفت: این قرارداد در جایی مشکل پیدا کرد که شخصا سوار خودروی سمند خود شدم و به ایران خودرو رفتم و کار را یکسره کردیم.

وزیر صنعت با تأکید بر اینکه تا دیروز این شرکت‌ها جواب ما را هم نمی‌دادند گفت: امروز حقانیت ما را دنیا پذیرفته است لذا کارآفرین‌ها باید کار کنند تا اینکه ما پشتیبان آن‌ها باشیم و بانک‌ها نیز همراهی کنند تا تصمیمات به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه صنعت با پول درست نمی‌شود گفت: باید زحمت بکشیم و امسال بر مبنای اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل فعالیت کنیم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه کشور قفل بود و نه ال‌سی باز می‌شد و نه می‌توانستیم  پول انتقال دهیم، افزود: با وضعیت کنونی که ایجاد شده رونق تولید باید در صدر امور باشد.

وی با گریزی به گذشته و وضعیت کشور گفت: بعضی‌ها ریسک می‌پذیرفتند و با صرافی‌ها همکاری می‌کردند و خودم نیز چند مشتری داشتم که جنس به عراق می‌بردند داعشی‌ها جنس آن‌ها را در عراق گرفتند و از این دست مشکلات زیاد بود.

نعمت‌زاده با اشاره به برخی از موفقیت‌های کشور گفت: بانک مرکزی تعداد 35 توافق با سایر بانک‌های مرکزی امضا کرده و 15 بانک‌ عامل با بانک‌های عامل خارج توافق امضا کرده‌اند و همچنان برخی می‌گویند نتیجه برجام چه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بوسجین ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    واردذ چهامین سال دولت شدیم این اقا هنوز تازه به فکر تشکیل ستادی افتاده که موانع صنعت را برطرف کند ان موقع از حقوق های انچنانی دفاع می کند
  • حبیب ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    ما که نیدونیم شما ده تا ماشین خارجی داری یه سمند داخلی هم داری دیگه نمیخواد وانمود کنی که فقط سوار ماشین داخلی میشی
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    من حرفی ندارم خودتون منصف باشید خارج از بحث های شخصی و سیاسی
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
    0 0
    نمیدونم چرا هر وقت وزیر صنعتو میبینم حس می کنم همه چی تو مملکت رو هواست!!!
  • مهدی ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
    0 0
    چرا فقط به ما غیر ایرانی ها ماشین ها رو ۳۰ یا۴۰ میلیون میدید و به بقیه کشورهای ایرانی ۱۰ یا ۱۵ میلیون ماشین میدید بریم عراق یا سوریه یا لبنان و فلسطین که اسمشون ایرانه زندگی کنیم شاید ۱۸۰۰۰ دلار وسمند خونه وغیره بهمون بدن مجانیییییی
  • پیروز ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    کشور قفل بود و نه ال‌سی باز می‌شد و نه می‌توانستیم پول انتقال دهیم، افزود: با وضعیت کنونی که ایجاد شده رونق تولید باید در صدر امور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس