وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با بررسی فیش های حقوقی معاونان و مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت متوجه شدم که همه در حد متعارف، حقوق دریافت می کنند.

به گزارش مشرق، محمدرضا نعمت زاده در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با اشاره به موضوع حقوق های غیرمتعارف افزود: بنا به درخواست معاون اول رئیس جمهور فیش های حقوقی مدیران و معاونان این وزارتخانه را به ارسال کردیم حتی اطلاعات دریافتی برخی از شرکت های خصوصی که دولت سهمی در آنها ندارد نیز منعکس شد، چند شرکت نیز در خارج از ایران است که کارکنان حقوق ارزی دریافت می کنند که در آنجا نیز مورد خاصی مشاهده نشد.

وی گفت: البته معاون اول رئیس جمهور مطرح کردند که در مورد پرداخت ها در چند وزارتخانه از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بررسی تخصصی صورت گیرد که ما هم استقبال می کنیم.

نعمت زاده تأکید کرد: در ستاد وزارتخانه و شرکت های تابع دولتی این وزارتخانه موارد خلاف نداریم البته یکی از دستگاه های نظارتی درباره یک شرکت خارجی تذکراتی داشتند که شاید دریافتی های ارزی آنان به ریال تبدیل شده و نامتعارف تشخیص داده شده است اما به هر شکل اگر پرداخت نامتعارف وجود داشته باشد با آن برخورد می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: محقق شدن طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه فعالسازی واحدهای کوچک صنعتی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی منوط به همکاری نظام بانکی است.

نعمت زاده در ادامه برنامه نگاه یک شبکه یک سیما با تشکر از تدابیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مبنی بر پذیرش طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور رونق اقتصادی و صنعتی افزود: یکی از طرح ها فعال کردن واحدهای کوچک نیمه فعال است که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشاتشان در ابتدای سال به آن تأکید داشتند.

وی گفت: در جلسه نهم فروردین سال جاری ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی نیز بر این موضوع تأکید و در دستور کار قرار گرفتن آن ابلاغ شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد حدود 10 هزار واحد کوچک صنعتی که صرفاً مسئله مالی دارند و به علت فقدان سرمایه در گردش نمی توانند فعالیت کنند فعال شوند که از این تعداد سرانجام 7500 واحد با شرایط فوق تأیید و ابلاغ شد.

نعمت زاده گفت: به منظور اجرایی کردن این تصمیم کارگروه های استانی فعال شدند و پایگاه اینترنتی تعریف تا تقاضاها در هر استان در آن ثبت شود.

وی افزود: تا ساعت 21  نوزدهم تیر، شش هزار و 657 واحد کوچک صنعتی به منظور دریافت تسهیلات مالی در سراسر کشور به بانک ها معرفی شدند اما نظام بانکی اقدامی نداشته است و فقط 119 واحد به منظور انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات به شعبات معرفی شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رئیس کل بانک مرکزی رقم پرداختی به مجموعه این واحدها را بیش از 16 هزار میلیارد تومان یعنی 10 درصد مبلغی که قرار است به این بخش پرداخت شود ندانسته بر این اساس امیدواریم بانک ها حرکت خود را به منظور پرداخت تسهیلات به این واحدها آغاز کنند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه صنعت و معدن افزود: در روز صنعت و معدن مراسمی برگزار شد که در آن دست اندرکاران این حوزه مسائل و مشکلاتشان را مطرح کردند.

نعمت زاده با اشاره به مشکلات این طرح گفت: در چند سال گذشته به علت تحریم های ظالمانه و محدودیت هایی که در رابطه با بازارهای خارجی داشتیم دچار آسیب هایی شدیم از این رو سرمایه گذاری بخش صنعت در برنامه پنجم بسیار ناچیز بود و بر اساس آن ما شاهد رشد ناچیز می باشیم.

وی افزود: در این شرایط لازم است برای رشد صنایع تدابیری اتخاذ شود که البته در دوران پسابرجام این اقدامات صورت گرفت که امروز بانک مرکزی با 35 بانک جهانی روابط خود را آغاز کرده و توافقاتی داشته، 215 توافق کارگزاری میان بانک های خارجی بانک های داخلی پس از یک توافق 10 ساله صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیمه ها و بانک ها اروپایی روابط خود را با کشورمان از سر می گیرند تا بتوانیم پوشش اعتباری برای فاینانس طرح های بزرگ را دریافت کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که فایده برگزاری همایش هایی از جمله همایش روز صنعت و معدن برای رونق صنعتی در کشور چیست؟
 
افزود: در مقایسه با کشورهای دیگر همایش های زیادی برگزار نمی کنیم البته برخی از همایش ها تشریفاتی است که قطعاً مضر است.

نعمت زاده گفت: در همایشی که برگزار شد از پیشکسوتان حوزه صنعت تقدیر به عمل آمد که صنایع آنان موجب افزایش اشتغال و صادرات شده بود همچنین از فنآوری های پیشرفته ای بهره مند بودند بر این اساس مطرح کردن آنان در چنین همایش و جشنواره ای اهمیت دارد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه شایعاتی درباره تغییر مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح شده افزود: عده ای هستند که کار زیادی ندارند و معمولاً به دنبال انتشار چنین اخباری هستند ما از آن بی خبریم البته هیچ اصراری بر ادامه مسئولیت نداریم اما آن را افتخاری برای خدمتگزاری می دانیم.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    حقوق چند صد میلیونی البته که متعارفه وخلافی انجام نشده این مردم اند که یارانه می گیرند دارند خلاف می کنند وقانون رو زیر پا می گذارند وباید به شدت با مالیات وعوارض تنبیه بشوند مدیران بیچاره که حقوق خاصی نمی گیرند
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    0 0
    وقتی همه باصطلاح مدیران هم از توبره میخورند هم از آخور هر چقدر هم باشه باز هم متعارفه!!!
  • علی بابا ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    لطف کنید نظر بنده رو بذارید نه هر چی که به مزاق خودتون خوش میاد منتشر کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس