کد خبر 601954
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

فرمانده انتظامی بم از دستگیری یك دختر دانشجو كه از كارت بانكی هم خوابگاهیش برداشت غیرمجاز انجام داده بود، خبر داد و گفت: به هیچ عنوان رمزهای كارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

به گزارش مشرق، سرهنگ "محمد رضا فداء" گفت: در پی مراجعه خانمی دانشجو به پلیس فتا فرماندهی انتظامی بم و طرح شکایتی در خصوص برداشت مبالغی از چند حساب بانکی وی بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.
 
وی افزود: در این راستا کارشناسان پلیس مبارزه با جرایم سایبری بر اساس اقدامات فنی، اطلاعات شاکی و مدارک موجود به یکی از هم اتاقی های این دانشجو مشکوک شدند و طی انجام مراحل فنی این پرونده تحقیقاتی از وی به عمل آوردند.
 
فرمانده انتظامی بم بیان داشت: پس از انجام تحقیقات و اقدامات سایبری مشخص شد که این برداشت ها توسط هم خوابگاهی وی صورت گرفته است که این فرد ضمن هماهنگی قضایی دستگیر و پس از مواجهه با مدارک مستدل پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد.
 
سرهنگ فداء خاطر نشان کرد: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد این فرد به رمز دوم یكی از كارت های بانكی هم خوابگاهی خود هنگام شارژ ژتون غذا دست یافته و در فرصت های مناسب با دست یابی و بررسی سایر كارت های بانكی وی متوجه رمز دوم مشترک آن ها شده و از این طریق اقدام به خرید اینترنتی و شارژ تلفن همراه کرده است.
 
فرمانده انتظامی بم در پایان از شهروندان خواست از انتخاب رمز اول و دوم مشترك برای چند كارت بانكی مختلف و همچنین سپردن اطلاعات آن ها به دیگران و حتی نزدیكان خودداری و سیستم پیامك حساب های خود را جهت اطلاع از تراکنش های لحظه ای فعال کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس