کد خبر 601867
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی گفت: بانک‌ها، از تولید سود پنهان می‌گیرند.

به گزارش مشرق، سید رضی میری با اشاره به تأثیر نداشتن کاهش نرخ تسهیلات برای تولید کشور گفت: وام‌های کنونی در حال حاضر مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل کاهش نرخ سود نیز نمی‌تواند تأثیری بر روی تولید کشور داشته باشد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: رکود حاکم بر صنعت کشور و طولانی شدن آن باعث شده تولید کشور محدود شود و تولیدکنندگان نتوانند از وام‌های بانکی به صورت مطلوب استفاده کنند؛ چرا که بانک‌ها سود بالا دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر بخشی از صنعت کشور از این وام استفاده می‌کند به این دلیل است که بتواند از بیشتر شدن بدهی‌های معوق خود جلوگیری کرده و بدهی انباشته خود را کاهش دهند، در غیر این صورت وام‌های دریافتی به هیچ عنوان به تولید مجدد نمی‌رود.

میری ادامه داد: از طرفی دیگر بانک‌ها هم با شرط گذاشتن برای متقاضیان بخش زیادی از آنها را از گرفتن وام منصرف می‌کنند، به نحوی که بانک‌ها از متقاضیان می‌خواهند بخشی از وام را در بانک سپرده کرده و سپس وام را دریافت کنند و این به نوعی همان افزایش دوباره نرخ تسهیلات است.

وی در پایان گفت: تسهیلات بالای 12 درصد برای تولید به صرفه نیست و زمانی که دولت نرخ تورم را 10 درصد اعلام می‌کند به نظر نمی‌رسد تسهیلات با سود 18 درصد برای تولید کنندگان منطقی باشد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس