کد خبر 599224
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

بانک مرکزی در بخشنامه ای مصوبه جدید شورای پول و اعتبار در خصوص تعیین سود تسهیلات عقود مشارکتی و غیرمشارکتی را به بانک ها ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق، نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک یا مؤسسات اعتباری و مشتری، حداکثر معادل 18 درصد تعیین می‌شود.

در این بخشنامه آمده است: شورای پول و اعتبار ضمن تأیید و حمایت کامل از اقدامات و تدابیر بانک مرکزی در فراهم کردن و تمهید شرایط برای کاهش نرخ‌های سود بانکی همسو و متناسب با اقتضائات اقتصاد کلان و به ویژه نرخ تورم و استقبال از تفاهم و توافق اخیر شبکه بانکی کشور در خصوص تعدیل نرخ‌های سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی و تأیید و تصویب نرخ حداکثر 15 درصد برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار یک‌ساله مقرر کرد:
نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک یا مؤسسات اعتباری و مشتری، حداکثر معادل 18 درصد تعیین می‌شود.

همچنین نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری معادل 15 درصد و برای سایر تسهیلات معادل 18 درصد تعیین شد."

این مصوبه از تاریخ 1395.4.16 لازم‌الاجراست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
    0 0
    آیا عطف بما سبق هم میشود. یعنی بنده که سال قبل وام برداشته ام و تا 10 سال هم قسط باید بدهم میتوانم از این تخفیف استفاده کنم ؟؟؟؟
  • جوات ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    چه کاهشی صورت گرفته!!!! من امروز رفتم وام بگیرم 10 میلیون میگن 8 تومن میدیم 2 میلیونم پیش خودمون نگه میداریم تا وام تسویه بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس