کد خبر 601474
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶

شمار زیادی از بازیکنان تیم های ملی فرانسه و پرتغال اصالتی از قاره َآفریقا دارند. اسعمارگری دو کشور باعث شده که بازیکنان بسیاری از کشورهای مستعمره ملیت پرتغالی یا فرانسوی را بپذیرند و برای یکی از این دو کشور بازی کنند.

به گزارش مشرق، والدین ماتوئیدی در دهه ۸۰ از جنگ داخلی آنگولا به فرانسه سفر کردند. آنگولا در گذشته یکی از مستعمره های پرتغال بوده است. ماتوئیدی می گوید که در سال ۲۰۰۶ تصمیم سختی گرفته که از بین تیم های ملی آنگولا و فرانسه دومی را انتخاب کرده است.

شاید عجیب به نظر برسد اما ۳۷ درصد از بازیکنان دو تیم فینالیست یورو اصالتی آفریقایی دارند. از ۲۴ تیم حاضر در یورو نیمی از آنها حداقل یک بازیکن با اصالتی افریقایی داشتند.البته این آمار با واکنش های منفی از جانب جناح راست سنتی سیاست فرانسه مواجه شده است. مارین لوپن، نماینده حزب رادیکال و سنتی فرانسه در اغاز یورو از خط خوردن بنزما که اصالتی الجزایری دارد حمایت کرده بود. یکی از سیاستمداران دانمارکی هم در نظری همسو با لوپن از حضور پوگبا (که اصالتی گینه ای دارد) و اورا (که اصالتا سنگالی است) در تیم ملی فرانسه انتقاد کرده بود.

دیدیه دشان، سرمربی تیم ملی فرانسه که در آغزا یورو به علت عدم استفاده از بنزما توسط اریک کانتونا به نژاد پرستی متهم شده بود در ترکیب تیمش از تعداد زیادی از بازیکنان آفریقایی الاصل بهره می جوید. جدا از ماتوئیدی، پوگبا و اورا می تان به استیو مانداندا، دروازه بان کریستال پالاس و الیاکیم مانگا، مدافع منچسترسیتی اشاره کرد که هر دو خانواده ای کنگویی دارند. عادل رامی هم در کشور مراکش یعنی در شمال قاره آفریقا متولد شده است.
 
ساموئل اومتیتی، مدافع سابق لیون که اخیرا به بارسا ملحق شده در کامرون متولد شده است و موسی سیسوکو و انگولو کانته هر دو در مالی متولد شده اند.  آنتونی مارسیال هم اصالتی مربوط به یکی از جزایری که قبلا مستعمره فرانسه در جزایر کارائیب بوده را  دارد.

البته پرتغالی ها هم نمی توانند نسبت به خلوص بازیکنانشان ادعایی داشته باشند. اوزه بیو که اسطوره فوتبال پرتغال به شمار می رود اصالتی از موزامبیک دارد.هموطنان او مثل هیلاریو، ماتاتئو و ماریو کولونا هم آغازگر پروژه پرتغالی سازی استعدادهای قاره آفریقا بودند.

ویلیان کاروالیو، هافبک فیسک تیم ملی پرتغال اصالتی پرتغالی دارد. رناتو سانچز که اخیرا با قیمتی نجومی به بایرن پیوسته خانواده ای از کیپ ورد دارد. نانی و الیسو هم خود را هموطن رناتو می دانند. دنیلو، هافبک تیم ملی پرتغال و ادر، مهاجم سوانسی هم در گینه بیسائو متولد شده اند.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سعید ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    برا آفریقائیها که بد نشده لااقل چند نفرشون از فقر و بدبختی و گرسنگس نجات پیدا می کنند!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس