کد خبر 601434
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

سارقی که سوژه سرقت‌هایش، ماشین های موتور روشن بود به دام پلیس افتاد.

به گزارش مشرق، در ساعت 19:30 مورخه 14 اردیبهشت 95 و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، وقوع یک فقره سرقت خودرو به کلانتری 146 حکیمیه اعلام شد.
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
مالباخته پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت 19:00 مورخه 14 اردیبهشت 95 با ماشین از داخل پارکینگ خانه خارج شدم؛ به قصد بستن درب پارکینگ، لحظه ای از ماشین سمند شخصی خود به شماره انتظامی ایران 66 - *** ب 16 پیاده شدم که ناگهان فردی حدودا 35- 30 ساله که در حال عبور از داخل کوچه بود ، سوار ماشین شد و به سرعت از محل متواری شد.
 
همزمان با انجام اقدامات پلیسی جهت کشف خودرو مسروقه و ثبت سابقه سرقت خودرو سمند سفیدرنگ متعلق به مالباخته در سیستم جامع پلیس آگاهی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سارق خودرو طی تماس تلفنی با مالباخته ، در ازای بازپس دادن خودرو درخواست مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان پول نقد کرده است.
 
مالباخته با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در این خصوص به کارآگاهان گفت: کلیه مدارک خودرو بهمراه سایر مدارک شناسایی ام در داخل خودرو قرار داشت و سارق از طریق آنها موفق به پیدا کردن شماره تماس بنده شده است ؛ سارق طی تماس تلفنی ، از من درخواست مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان کرده و برای دریافت این مبلغ شماره عابربانکی را به من داده است تا پول را به این حساب واریز کنم.
 
کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی با شناسایی صاحب حساب عابر بانک به تحقیق از این فرد پرداختند ؛ صاحب حساب پس از اطلاع از موضوع سرقت خودرو و تلاش سارق خودرو برای اخاذی از مالباخته ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : یکی از دوستانم بنام ارسلان با مراجعه به بنده مدعی شد که به تازگی از شهرستان به تهران آمده و بواسطه تمام شدن پول هایش قرار است تا اعضای خانواده اش ، برایش پول واریز کنند و به این بهانه از من خواست تا کارت عابربانک خود را برای مدتی در اختیارش بگذارم تا پس از دریافت پول ، کارت را برایم بازپس بیاورد اما پس از دریافت کارت عابربانک از وی اطلاعی ندارم و من نیز بواسطه اینکه پولی در داخل حساب خود نداشتم ، پیگیر این موضوع نشدم .
 
با توجه به اظهارات صاحب حساب در خصوص هویت ارسلان و بهره گیری از اطلاعات موجود از مجرمین سابقه دار در پلیس آگاهی ، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت بنام ارسلان . ت (متولد 1356) شدند.
 
در مورخه 23 اردیبهشت 95 ، مأمورین گشت انتظامی در محدوده فلکه اول تهرانپارس به یک دستگاه خودرو سمند سفیدرنگ پارک شده در داخل یکی از کوچه های فرعی مشکوک شده ، در بررسی شماره پلاک خودرو به شماره پلاک ایران 88 - ***ن95 اطلاع پیدا کردند که پلاک مذکور متعلق به یک دستگاه خودرو سمند پژو 206 است که پلاک آن در مورخه 18 اردیبهشت 95در محدوده میدان هروی ، سرقت شده بود.
 سارق ماشین‌های موتور روشن به دام افتاد +عکس
در ادامه بررسی های سایر ارکان هویتی خودرو سمند کشف شده ، مأمورین اطلاع پیدا کردند که خودرو سمند کشف شده دارای سابقه سرقت در پایگاه چهارم پلیس آگاهی و به شماره انتظامی ایران 66 - *** ب 16 است که در منطقه حکیمیه سرقت شده است .
 
همزمان با کشف خودرو سمند مسروقه ، یک فقره سرقت خودرو پژو پارس ( در نزدیکی محل کشف خودرو سمند ) در منطقه تهرانپارس به مأمورین اعلام شد که دقیقا به همان شیوه و شگرد سرقت خودرو سمند ، سرقت شده بود .
 
در مورخه 4 خرداد 95 وقوع یک فقره سرقت خودرو پژو 405 نقره ای رنگ به شماره انتظامی ایران 57 - *** ب 25 به کلانتری 146 حکیمیه اعلام شد .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی و ارجاع پرونده به پایگاه پهارم پلیس آگاهی ، مالباخته در اظهاراتش ضمن معرفی یکی از بچه محل های قدیمی اش به عنوان سارق خودرو به کارآگاهان گفت: یکی از بچه محل های قدیمی بنام "ارسلان . ت" را به صورت کاملا اتفاقی در حوالی جاجرود مشاهده و او را سوار ماشین کردم ؛ در بین مسیر  برای خرید مقداری خوراکیِ بین راهی ، از ماشین پیاده شدم که ناگهان ارسلان اقدام به سرقت ماشین کرد و از محل متواری شد و من نیز هیچ اطلاعی از محل سکونت وی در اختیار ندارم .
 
در کمتر از 24 ساعت از تشکیل پرونده سرقت خودرو پژو 405 نقره ای به شماره انتظامی ایران57-***ب25 و ارجاع پرونده به پایگاه چهارم آگاهی ، در مورخه 5 خرداد 95 یک فقره سرقت خودرو از مقابل در پارکینگ به کلانتری 146 اعلام شد که طی آن سارق با وجود تلاش مالباخته برای جلوگیری از سرقت خودرو (آویزان شدن از درب راننده) اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو سواری رانا به شماره انتظامی ایران 66-***هـ53 کرده و صاحب خودرو را به فاصله 15 متر بر روی زمین کشیده و نهایتا با سرقت خودرو از محل متواری شده بود .
 
با حضور مأمورین کلانتری در محل سرقت و انجام بررسی های میدانی ، مأمورین موفق به شناسایی خودرو مسروقه پژو 405 نقره ای ( ایران 57- *** ب 25 ) شدند که بنا بر اظهارات مالباخته ، سارق از آن پیاده و در ادامه اقدام به سرقت خودرو وی ( خودرو رانا  ) کرده بود .
 
با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم آگاهی و احتمال انجام سرقت جدید توسط "ارسلان . ت" ، تصاویر وی به رؤیت مالباخته رسید که بلافاصله ارسلان توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفت .
 
همزمان با کشف خودرو پژو 405 نقره ای ( ایران57-***ب25) و در بازرسی از داخل خودرو ، تعدادی مدارک شناسایی متعلق به تعدادی از خانم ها کشف شد .
 
با شناسایی صاحب مدارک شناسایی و حضور آنها در پایگاه چهارم آگاهی و انجام تحقیقات مشخص شد که تمامی این خانم ها توسط راننده یک دستگاه خودرو پژو 405 نقره ای مورد سرقت کیف دستی حاوی وجه نقد و مدارک شناسایی قرار گرفتند .
 
یکی از خانم ها در خصوص نحوه سرقت کیف دستی اش به کارآگاهان گفت : در مورخه 4 خرداد 95  قصد داشتم تا با خودرو وارد پارکینگ محل سکونت خود در محدوده فلکه اول تهرانپارس شوم که ناگهان راننده یک دستگاه خودرو پژو نقره ای در یک لحظه اقدام به سرقت کیف دستی ام از روی صندلی شاگرد راننده کرد و به سرعت از محل متواری شد.
 
یکی دیگر از مالباختگان نیز که به شیوه زورگیری و تهدید با سلاح سرد مورد سرقت قرار گرفته بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در ساعت 15:30 مورخه 4 خرداد 95  در خیابان پاسداران و در داخل ماشین در حال صحبت با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان راننده یک دستگاه پژو 405 نقره ای ، پس از پیاده شدن از پژو 405 به سمت ماشین من آمد ؛ ناگهان این شخص چاقویی را زیر گردنم گذاشت و اقدام به سرقت کیف دستی و گوشی تلفن همراهم کرد و بلافاصله با خودرو 405 از محل متواری شد.
 
در مورخه 9 خرداد 95  وقوع یک فقره سرقت بعنف یک دستگاه خودرو سواری ال 90 در محدوده فلکه دوم تهرانپارس به پایگاه چهارم آگاهی اعلام شد ؛ بنا بر اظهارات صاحب خودرو ، سارق در حین خارج شدن خودرو ال 90 از پارکینگ با وی درگیر شده و نهایتا با استفاده از روشن بودن موتور خودرو اقدام به سرقت خودرو کرده است .
 
با شناسایی تصویر ارسلان . ت توسط مالک خودرو ال 90 و به جهت دستگیری وی ، بلافاصله اجرای طرح مهار در محدوده تهرانپارس در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و همزمان ، مشخصات خودرو ال 90 مسروقه نیز در اختیار کلانتری های مناطق شرق تهران قرار می گیرد .
 
همزمان با اجرای طرح مهار و در کمتر از چند ساعت از سرقت خودرو ال 90 ، کارآگاهان پایگاه چهارم آگاهی اطلاع پیدا کردند که ارسلان قصد اخاذی دو میلیون تومانی از مالک خودرو ال 90 را دارد که با انجام اقدامات پلیسی محل تردد وی در  منطقه مشیریه شناسایی و سرانجام در حین تردد با خودرو ال 90 شناسایی ، با شلیک چندین تیر هوایی دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .
 
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با دستگیری متهم و دعوت از مالباختگانی که در زمان سرقت با سارق مواجه شده بودند ، ارسلان . ت توسط تمامی آنها مورد شناسایی قرار گرفت و متهم با صدور قرار قانونی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.
 
رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در پایان این خبر اعلام داشت: با توجه به شیوه و شگرد متهم در سرقت خودروها و استفاده متهم از خودروهای مسروقه در ارتکاب سایر جرایم بویژه کیف قاپی و زورگیری ، از شکات و مالباختگانی که توسط تک سرنشین خودروهای سواری بویژه ال 90 ، پژو پارس ،  پژو 405 و سمند مورد سرقت قرار گرفته یا خودروهای آنها به این شیوه و شگرد سرقت شده دعوت می شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان - بالاتر از بیمارستان رسالت - خیابان ابوذر غفاری - جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس