وزیر خارجه آلمان ضمن دعوت از مسکو برای پذیرش پیشنهاد گفت‌وگو با ناتو در عین حال گفت که این مذاکرات آسان نخواهد بود.

 به گزارش مشرق، «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که انتظار ندارد که مذاکرات با روسیه آسان باشد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه،‌اشتاین‌مایر در پی نشست 2 روز گذشته اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ورشو اعلام کرد که با توجه به حضور نظامی ناتو در شرق اروپا، مذاکرات با روسیه آسان نیست و با مشکلاتی همراه خواهد بود وی گفت: «این مسئله که هر 2 طرف در مذاکراتی مداوم و جدی وارد شوند، اهمیت دارد.» وی همچنین از روسیه خواست تا پیشنهاد گفت‌وگو را بپذیرد.اشتاین‌مایر پیش از این هم از مذاکره با روسیه استقبال کرده بود.

با این حال روز گذشته در جریان نشست ناتو، «ینتس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت که کشورهای عضو این سازمان در مقابله با روسیه با هم متحد هستند و افزود: «مهمترین پیام این است که کشورهای عضو ناتو با هم متحد هستند و ما در کنار هم هستیم.»

دبیرکل ناتو افزود: «من بسیار خرسندم که می‌بینم که ناتو چه پیام قوی (به دیگران) می‌دهد و تا چه حد متحد است و ما از این پیام حمایت می‌کنیم. »

زمانی که از وی پرسیده شد که آیا با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در مورد اینکه روسیه دشمن نیست بلکه شریک (ناتو) است، گفت که ناتو در شرایط جدیدی قرار دارد.

وی همچنین گفت که روسیه شریکی راهبردی نیست  اما ناتو با روسیه در شرایط جنگ سرد هم قرار ندارد و افزود: «ما اکنون در شرایطی هستیم که با همه مواردی که قبلا تجربه کردیم، تفاوت دارد.»

مقامات ناتو جمعه و شنبه گذشته در جریان نشستی در ورشو درباره مسایل مشترک از جمله آینده روابط با روسیه وارد گفت‌وگو شدند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس