کد خبر 601289
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

برخی منابع امنیتی تونس از خنثی سازی یک طرح تروریستی ویژه علیه شهر ساحلی و توریستی سوسه در این کشور خبر دادند.

 به گزارش مشرق، یگان‌های امنیتی استان‌های سوسه و القیروان تونس موفق به کشف و خنثی سازی یک طرح تروریستی ویژه و بسیار خطرناک بودند که قرار بود، چهارشنبه گذشته در روز عید فطر انجام شود.

به گفته منابع مذکور ، یگان‌های امنیتی در این راستا پنج مظنون را بازداشت کردند که همراه خود تبلت و گوشی‌ همراه و همچنین اسناد خطرناکی علیه امنیت ملی تونس داشتند.

این منابع اظهار داشتند: زنی از اهالی شهر القیروان به نیروهای امنیتی اطلاع داد که متوجه تغییر رفتار پسر جوانش که تنها ۱۶ سال دارد شده و او چند روز است که با دنیای بیرون خود و دوستانش قطع ارتباط کرده است.

با آغاز تحقیقات از این نوجوان مشخص شد که وی به افراط گرایی گرایش دارد. با صدور مجوزی از سوی دادستانی کل تونس منزل این خانواده تفتیش شد و کامیپوتر شخصی این نوجوان ضبط و بررسی شد.

با انجام این بررسی‌ها گفت‌وگوهای محرمانه و بسیار خطرناکی میان این نوجوان و یک شخص دیگر در شهر سوسه کشف شد این فرد به دنبال جذب این نوجوان و آموزش نحوه اجرای عملیات تروریستی به او بود و قصد داشت ماده آمونیتر که در ساخت بمب استفاده می‌شود را به دست این نوجوان و دوستانش برساند.

طبق اطلاعات به دست آمده از کامپیوتر شخصی این نوجوان مشخص شد، فردی که قصد جذب این نوجوان را داشته یک جوان ۳۰  ساله است که با شاخه داعش در سوریه در ارتباط بوده و در حال جذب افرادی برای اجرای عملیات تروریستی در سوسه و حمایت لجستیک آنها بوده است.

تاکنون پنج فرد در ارتباط با این پرونده بازداشت شده‌اند که سه تن از آنها از اهالی شهر سوسه هستند و مشخص شد که قرار بوده حملات همزمانی در روز عید فطر در ساحل سوسه انجام شده و یک عملیات انتحاری نیز علیه گردشگران انجام شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس