کد خبر 598864
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

نخست‌وزیر ترکیه در گفتگوی تلفنی با نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که برای کشورش، امنیت و ثبات عراق بسیار با اهمیت است.

گفتگوی تلفنی نخست‌وزیر ترکیه با حیدر العبادیبه گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، «بن علی ییلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه در گفتگوی تلفنی با حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، انفجار تروریستی منطقه الکراده بغداد را به و ملت عراق تسلیت گفت.
 
ییلدیریم تاکید کرد: ترکیه نیز دو روز قبل از انفجار عراق شاهد عملیات تروریستی بود. بنابراین عراق و ترکیه اوضاع یکسانی دارند و باید تلاشها برای از بین بردن تروریستهای داعشی یکپارچه شود.
 
نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که برای کشورش امنیت و ثبات عراق بسیار مهم است و ترکیه در زمینه مبارزه با تروریسم در کنار عراق بوده و آماده توسعه روابط استراتژیک خود با این کشور است.
 
العبادی نیز با بیان اینکه عراق و ترکیه با تروریسم واحدی که غیرنظامیان بیگناه را قتل عام می کند مواجه هستند، افزود: ما اگر با کشورهای منطقه و جامعه بین‌الملل همکاری کنیم می‌توانیم تروریستها را از بین ببریم.
 
نخست‌وزیر عراق اظهار داشت: نیروهای ما به آزادسازی سرزمینها از دست داعش و تحقق پیروزی‌ها ادامه می‌دهیم و ما در حال حرکت به سمت آزادسازی موصل هستیم.
 
العبادی گفت: انفجارها تلاش دشمن است برای اینکه بگوید من هم هستم، زیرا ما علیه این دشمن به پیروزی رسیده و بیشتر مناطق را از دست آن آزاد کرده‌ایم.
 
نخست‌وزیر عراق خطاب به نخست‌وزیر ترکیه تاکید کرد که کشورش برای روابط مبتنی بر احترام متقابل و حفظ تمامیت ارضی و عدم دخالت و منافع مشترک بین دو ملت همسایه تلاش می کند.
 
بامداد روز یکشنبه در پی دو انفجار تروریستی در یک منطقه تجاری و بازار در بغداد 167 نفر کشته و دهها تن نیز زخمی شدند.
 
گروه تروریستی داعش، مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.
 
در همین رابطه حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرد که عراق عوامل  انفجار در منطقه کراده را قصاص خواهد کرد.
 
بغداد پایتخت عراق هرازگاهی شاهد انفجارهای تروریستی خونین است.
 
همچنین چند روز قبل در پی انفجار تروریستی در فرودگاه آتاتورک ترکیه، دهها نفر کشته و زخمی شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس