کد خبر 405670
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵

روزنامه السفیر لبنان نوشت با توجه به مشکلات امنیتی موجود در اردوگاه آوارگان سوری در عرسال، طرح انتقال ساکنان این اردوگاه به بخش‌های دیگر در نشست حزب‌ الله و جریان المستقبل بررسی شد.

به گزارش مشرق، منابع مطلع به روزنامه السفیر لبنان اعلام کردند که بخشی از مذاکرات در نشست گفتگوهای دیشب بین حزب‌ الله لبنان و جریان المستقبل بر ایجاد اقدامات میدانی برای انتقال اردوگاه آوارگان سوری موجود بین منطقه عرسال و بلندی‌های اطراف آن تأکید داشت. این موضوع پس از آن مطرح شد که مسائل مختلف از جمله رسیدن کمک‌ها و آذوقه اهالی این اردوگاه‌ها به دست تروریست‌های منطقه مشکل امنیتی بزرگی برای منطقه و ارتش لبنان ایجاد کرده است.

نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان دیدگاه‌های این وزارتخانه در مورد نحوه برچیدن اردوگاه و توزیع آوارگان مستقر در آن در اردوگاه‌های پراکنده در بخش به بقاع شمالی را تشریح کرده و حزب‌ الله لبنان و جنبش امل نیز موافقت مبنایی خود با برچیدن اردوگاه و توزیع عناصر آن در مناطق دیگر را اعلام کردند.

همچنین مسائل امنیتی متفرقه دیگر در زمینه تقویت طرح‌های امنیتی در این مناطق و امکان تعمیم قریب‌ الوقوع آن به بیروت و ضاحیه جنوبی از دیگر محورهای نشست دیشب بود.

طرح بودجه کلی کشور و تلاش‌های ممکن برای تسهیل در تصویب و توافق آن در شورای وزیران از دیگر مسائل مطرح ‌شده در نشست حزب الله و المستقبل بود.

دهمین نشست گفتگوهای داخلی بین حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل دیشب در مقر ریاست پارلمان این کشور در عین التینه با حضور حاج حسین خلیل معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله لبنان و حسین الحاج حسن وزیر لبنانی و همچنین حسن فضل ‌الله نماینده پارلمان لبنان از طرف حزب ‌الله لبنان و نادر الحریری رئیس دفتر سعد حریری و نهاد المشنوق وزیر کشور لبنان و همچنین سمیر الجسر نماینده پارلمان این کشور از طرف المستقبل برگزار شد. علی حسن خلیل وزیر لبنانی و معاون نبیه بری نیز در این جلسه حضور داشت.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس