کد خبر 467077
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

سه شنبه این هفته گفتگوهای داخلی بین حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل برگزار می‌شود و دومین نشست گفتگوهای فراکسیون‌های پارلمانی لبنان نیز چهارشنبه تشکیل خواهد شد.

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی النهار نوشت: آغاز هفته جدید (میلادی) برای لبنانی‌ها هم زمان با تعیین برخی زمان‌ها در این کشور بود. دور تازه ای از گفتگوهای داخلی بین جریان آن مستقبل و حزب‌الله لبنان قرار است سه‌شنبه این هفته برگزار شود.

در هفدمین جلسه گفتگوی بین دو گروه سیاسی مهم لبنان که روز دوم شهریور برگزار شد، تحولات داخلی، مسائل اجتماعی و اعتراضات مردمی درچند روز اخیر مورد بحث قرار گرفت. طرفین بر آزادی بیان، تجمع مسالمت‌آمیز در چارچوب قوانین لبنان، حمایت از نهادهای دولتی در حفاظت از ثبات داخلی، امنیت و نهادهای عمومی و مالکیت خصوصی تاکید کردند؛ همچنین در این جلسه بر اولویت گفتگو و تفاهم بین احزاب مختلف، مقابله با بحران، کمک به انجام مسئولیت دولت در حل مسائل مورد نیاز شهروندان تاکید شد.

همچنین دومین نشست کنگره گفتگوهای داخلی که مجلس نمایندگان لبنان در پی حوادث اخیر در این کشور و جنبش اعتراض‌آمیز مردمی برگزار می‌کند، چهارشنبه تشکیل خواهد شد. این در حالی است که مشکلاتی نظیر بحران زباله‌ها و ناتوانی شخصیت‌های سیاسی در تعیین رئیس‌جمهور و گسترش فساد در مؤسسات دولتی و اعتراضات مردمی در مناطق مختلف با انتقال زباله‌های پایتخت به آنجا به جای تامین مکان های استاندارد برای دفع زباله ها، حجم مشکلات کنونی در لبنان را افزایش داده است.

اولین جلسه گفتگو میان گروه‌های سیاسی لبنان چهارشنبه گذشته به مدت سه ساعت و نیم برگزار شد، اما بدون نتیجه خاصی به پایان رسید.

عدنان ضاهر دبیر مجلس لبنان پس از پایان جلسه اول گفتگوها در مجلس لبنان گفت: موعد جلسه بعدی گفتگوها در 16 سپتامبر راس ساعت 12 ظهر خواهد بود.

وی افزود: بند اول در جلسه گفتگو موضوع انتخاب رئیس جمهوری لبنان بود.

رسانه های لبنانی از پرتاب تخم مرغ به سوی شرکت کنندگان در این جلسه هنگام خروج از سوی معترضان در میدان النجمه خبر دادند.

ایلی مارونی عضو حزب الکتائب لبنان گفت: جلسه گفتگو آرام بود به استثنای درگیری لفظی میان میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح با پطرس حرب وزیر ارتباطات که آنهم با ورود نبیه بری رئیس مجلس حل شد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان از گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی و مؤسسات دولتی خواسته است که طرح ارائه شده برای حل معضل زباله‌ها از سوی اکرم الشهیب وزیر لبنانی را که مورد تایید دولت قرار گرفته، بدون کم و کاست اجرا کنند.

بری همچنان نسبت به مفید بودن گفتگوها و روند استمرار آن خوش‌بین است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس